موفقیتی تازه در پژوهش های مربوط به مروارید

همکاریSSEF و ETH زوریخ با موفقیتی تازه در تحقیقات مروارید همراه شد: انگشت نگاری DNA و تاریخ گذاری سن مروارید

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

پژوهشگران موسسه گوهرشناسی Swiss Gemmological Institute) SSEF) و موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در زوریخ ETHZ (Swiss Federal Institute of Technology Zurich) توانستند DNA صدف را بطور موفقیت آمیزی ازمروارید استخراج و این مسئله باعث شد که آنها بتوانند مرواریدها را – ازریشه های مختلف- رد یا بیواثرنگاری کنند.

این اولین گزارش از استخراج DNA صدف از مروارید است. نتایج محققان در مجله PloS ONE منتشر شد و این تکنولوژی نیز در حال حاضر به ثبت رسیده است.

گروه محققان سوئیس توانستند مقادیر جزئی از DNA را از طیف گسترده ای از مروارید بازیابی کنند. مقدار DNA بازیافتی برای شناسایی گونه های صدف مادر از مرواریدهای مورد مطالعه ،کافی بود.

مرواریدهای نمونه از Pinctada maxima،Pinctadamargaritifera،و صدف هایAKOYA- که مهم ترین گونه ها در تجارت مرواریدهای دریایی طبیعی و پرورشی هستند- بودند.

نمونه ها شامل مرواریدهای Pinctada adiate ازعربستان خلیج فارس،Pinctada maxima از استرالیا و اندونزی و Pinctadamargaritifera از فیجی و پولینزیای فرانسوی (French Polynesia ) نیز بودند.

تیم تحقیقاتی به لطف همکاری با موسسه زیست شناسی منسجم(IBZ) از ETH زوریخ، به فن آوری و تخصص استخراج گسترده DNA دسترسی داشت.

هزینه این تحقیق که به منظور پیشرفت دانش درمورد مرواریدها و تحقیق درباره احتمال استفاده از DNA برای تعیین منشا جغرافیایی مروارید انجام شد و به مدت دو سال به طول انجامید، توسط موسسه گوهرشناسی سوئیسSSEF تامین شد.

بخش مهمی ازاین پروژه روشی بود که عملا برای استخراج DNA غیر مخرب باشد تا ارزش های تجاری مرواریدهای جدید و قدیمی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند،حفظ شود.

اگر جزو کسانی هستید که به مروارید علاقمندید و از در اختیار داشتن جواهرات مارک دار با طرح های مختلف مروارید لذت می برید، حتما سری به مرواریدهای ماجوریکای اسپانیا در مجموعه بی نظیر آرگو بزنید.


نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها