اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیاست «سیف» در تثبیت «نرخ دلار» قابل ستایش است

سایت طلا: عضو هئیت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از عملکرد رئیس کل بانک مرکزی در جهت تثبیت نرخ ارز اعلام کرد: نرخ واقعی دلار می تواند تکلیف همه را برای مدتهایی طولانی مشخص کند و تولید و صادرات را تقویت کند.


ابراهیم نکو در گفتگو با سایت طلا، با قابل ستایش توصیف کردن سیاستها و سخنان رئیس کل بانک مرکزی برای تثبیت نرخ دلار گفت: اگر در آن مقطع سیر نزولی دلار تداوم پیدا می کرد خیلی پایین تر از نرخ کنونی افت پیدا نمی کرد، ولی می توانست لطماتی را به اقتصاد کشور وارد کند.

این نماینده مجلس با طبیعی برشمردن برخی انتقادات نسبت به سخنان رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بالاخره بعضی از مردم عادی دوست داشتند که دلار پائین بیاید و برخی امورات خود به صورت مقطعی مانند زوار ویا کسانی که به خارج سفر می کردند حل شود و ارز را در نرخ پایین تر تهیه کنند، که خود این امر نیز می تواند به خروج ارز از کشور و به نوعی ضربه به حوزه ارزی کشور مؤثر باشد.

وی با تأکید بر مدیریت دولت بر نرخ ارز افزود: سیاست های ارزی دولت باید به گونه ای باشد که اجازه ندهد نرخ ارزبا شیب تند پائین بیاید که ضرباتی را به حوزه تولید وارد خواهد کرد و مردم را اگر در لحظه ای خرسند کند ، ولی لحظات دیگری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد نرخ دلار به قیمت واقعی خود گفت: بهای ارز پس مدتها نوسان به یک تعادل و ثبات نزدیک شده که خوشبختانه با روی کارآمدن دولت یازدهم، و تدابیری که اندیشیده شده، نرخ ارز از سویی چنان بالا نرود که موجب سوءاستفاده سودجویان ارزی گردد، و از سویی دیگر نباید آنچنان پائین باید که دوباره ناامنی را در حوزه اقتصاد ایجاد کرده و سردرگمی را برای بازار بوجود آورد.

نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به عدم افزایش شدید نرخ ارز در موقعیت فعلی خاطرنشان کرد: همانظور که آقای سیف با تدبیر به درستی به آن اشاره کرد، نباید اجازه داد نرخ ارز خیلی پائین بیاید که یک چالشی را ایجاد کند، و دوباره بالا برود و دوباره چالش دیگری را بوجود آورد، که کنترل این امر کار سختی خواهد بود.

نکو در پاسخ به این سئوال سایت طلا که تثبیت نرخ ارز به روش دستوری بالاخره درست است یا خیر، پاسخ داد: روشهای دستوری کهنه شده و دیگر جوابگو نیست، اما آن چیزی که نباید در برخی مواقع حساس از آن غافل بود و آن را با روشهای دستوری اشتباه گرفت، "مدیریت ویژه" و مقطعی است که می تواند از یک خسارت سنگین جلوگیری کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با درست دانستن ورود دولت دربازار در برخی از مواقع با تدبیر و عقلانیت تصریح کرد: باید ببینیم در آینده این شیوه مدیریت جدید ادامه خواهد یافت یا خیر و تغییر آن در رونق اقتصادی چه خواهد بود، که علاوه بر آن انتظاراتی هم از طرف تولیدکنندگان و قشر آسیب پذیر در این امر وجود دارد، که نباید آنان را نادیده گرفت./ج
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد