اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش نرخ ارز با شیب 1.5 درصدی

نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران گفت: نرخ ارز با شیب 1.5درصدی در حال کاهش است.



محسن جلالی‌پور، نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران با اشاره به اینکه تحریم‌ها هزینه‌های سرباری بر روی بهای ارز در کشور داشته است، اظهار داشت: مشکلات نقل و انتقال ارز از یک سو و هزینه تبدیل ارز از سوی دیگر باعث شده تا نرخ ارز درحدود 3 هزار تومان باقی بماند؛ این در حالی است که با توافقاتی که اخیرا با چین صورت گرفته و در صورت کمرنگ شدن تحریم‌ها فاصله بین ارز مبادله‌ای و ارز آزاد کمتر خواهد شد.

جلالی‌پور به ارزهای موجود در اتاق مبادلات ارزی اشاره کرد و گفت: روپیه هند، وون کره جنوبی و یوان چین هم اینک در این مرکز وجود دارد و برای خرید کالا از کشوری بجز این 3 کشور باید هزینه انتقال و تبدیل ارز پرداخت شود که هزینه‌های سربار ارزی برای کشور ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 50 تومان در هر ماه از نرخ ارز کاسته می‌شود گفت: خوشبختانه نرخ ارز با شیب 1.5 درصدی در حال کاهش است.

چندی پیش اظهاراتی از سوی ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ ارز سه هزار تومانی کف قیمت برای ارز است مطرح شد اما طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اظهار نظر جنجالی رئیس کل بانک مرکزی برای نرخ کف دلار، گفت: بنده با کاهش قیمت دلار تا 2600 الی 2700 تومان موافقم اما بیشتر از آن به‌صلاح نیست.

به هر حال به نظر می‌رسد اگر شرایط اقتصادی کشور آرام و با ثبات باشد و سیاستهای سنجیده از طرف دولت اتخاذ شود؛ در سالهای آینده نرخ ارز روندی کاهشی را دنبال کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد