اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

5 تا از گرانترین نقاشی‌های تاریخ جهان را بشناسید+ تصاویر

تابلوهای گرانقیمت هنرمندان در سطح جهانی معمولاً بدون قیمت در نظر گرفته می‌شوند. البته نه به دلیل این که واقعا این آثار بدون قیمت هستند بلکه به این دلیل که در مالکیت موزه‌ها بوده و موزه‌ها به ندرت این نوع نقاشی‌ها را می‌فروشند.

تابلوهای گرانقیمت هنرمندان در سطح جهانی معمولاً بدون قیمت در نظر گرفته می‌شوند. البته نه به دلیل این که واقعا این آثار بدون قیمت هستند بلکه به این دلیل که در مالکیت موزه‌ها بوده و موزه‌ها به ندرت این نوع نقاشی‌ها را می‌فروشند.

هنر نقاشی، از جمله هنرهایی است که قدمتی به اندازه حضور انسان بر زمین دارد. بشر بیش از 40000 سال و از زمانی که اجدادش شروع به نوشتن اشکال بر روی دیوارهای غار با انواع توت‌ها، گل و خاکستر کرد، نقاشی و تصاویر مختلفی را خلق به وجود آورده است. در دنیای امروز، هنر به مراتب نسبت به گذشته پیشرفت داشته و حتی افرادی که دانشی در مورد تاریخ هنر ندارند نیز می‌توانند نقاشی‌های گران قیمت نقاشان مشهوری مانند ونسان ون گوگ، لئوناردو داوینچی، کلود مونه و پابلو پیکاسو را تشخیص دهند.

تابلوهای گرانقیمت این هنرمندان در سطح جهانی معمولاً بدون قیمت در نظر گرفته می‌شوند. البته نه به دلیل این که واقعا این آثار بدون قیمت هستند بلکه به این دلیل که در مالکیت موزه‌ها بوده و موزه‌ها به ندرت این نوع نقاشی‌ها را می‌فروشند. برخلاف موزه‌ها، بازیگران بزرگی در دنیای هنر وجود دارند که هر روز مبالغ هنگفتی مبادله و گران‌ترین نقاشی‌های دنیا را می‌خرند و می‌فروشند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی برای نقاشی ها گران قیمت چنین مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند.

در سال 2023 تعداد کلکسیونرهای هنری در سراسر جهان بیشتر شده است. کاهش جدید محدودیت‌های دولتی در کشورهایی مانند هند و چین، راه را برای گروه جدیدی از مجموعه‌داران و سرمایه گذارانی را که می‌خواهند نقاشی های گران قیمت بخرند و بفروشند، باز کرده است.

صنعت هنر از زمان پیدایش خود در قرن ها پیش همواره با شهرت، تجمل، مد و ثروت همراه بوده است. فرقی نمی‌کند هنردوست باشید یا فرصت‌طلب. امروزه خرید گران‌ترین نقاشی نمادی از وضعیت و نشانه‌ی ثروت است.

در ادامه تعدادی از گران‌ترین نقاشی‌هایی که تاکنون به فروش رفته معرفی شده است:

1- سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی

قیمت در حراج: 450 میلیون دلار

محل فروش: کریستیز نیویورک

زمان فروش: 2017

سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی پس از یک مناقصه نزدیک و شدید 19 دقیقه‌ای به قیمت 450 میلیون دلار فروخته شد. برنده این مناقصه یکی از شاهزاده‌های عربستان سعودی بود که این تابلو را در نیویورک به نمایندگی از اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی خرید.

این نقاشی که عیسی مسیح را در حالی که یک گوی در دست دارد و علامت صلیب را تشکیل می‌دهد به تصویر می‌کشد. در سال 2006، این اثر بازسازی و شاهکار لئوناردو داوینچی برای دیدن واضح‌تر شد. نقاشی داوینچی، به مدت 5 سال در گالری ملی لندن به نمایش گذاشته شد.

2. تبادل اثر ویلم دی کونینگ

قیمت در حراج: 300 میلیون دلار

محل فروش: فروش خصوصی

زمان فروش: 2015

ویلم دی کونینگ (Willem de Kooning) این نقاشی رنگ روغن روی بوم را در سال 1955 خلق کرد. شصت سال بعد این نقاشی به عنوان یکی از گران‌ترین نقاشی‌های جهان به قیمت 300 میلیون دلار فروخته شد.

در دوران هنر پس از جنگ جهانی دوم، دی کونینگ به خاطر خلق آثاری مانند این نقاشی اکسپرسیونیستی انتزاعی شهرت پیدا کرد. او به جنبش اکسپرسیونیستی انتزاعی که مکتب نیویورک نیز نامیده می شود، تعلق داشت.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، این سبک از هنر بسیار محبوب شد و از دیگر نقاشان معروف می توان به لی کراسنر، هانس هافمن، آن رایان، آدولف گوتلیب و فرانتس کلاین و دیگران اشاره کرد.

تبادل (Interchange) رکورد بالاترین قیمت پرداخت شده برای یک نقاشی در یک فروش خصوصی را دارد. نقاشی انتزاعی رنگ روغن رکورد قبلی یکی از گران ترین نقاشی های تاریخ را شکست.

در سال 2015 کنت سی گریفین تابلوی رنگ روغن معروف را از بنیاد دیوید گفن برای مجموعه خصوصی خود خرید. یکی از گران ترین نقاشی های جهان در حال حاضر به عنوان امانت در اختیار موسسه هنر شیکاگو است.

3. ورق بازان اثر پل سزان

قیمت در حراج: 250 میلیون دلار

محل فروش: فروش خصوصی

زمان فروش: 2011

پل سزان مجموعه‌ای از نقاشی های معروف را در دهه 1890 کشید که تغییراتی را در یک موضوع اصلی به تصویر می کشید. این آثار هنری نسخه‌های مختلفی از مردانی را نشان می‌داد که پشت میز نشسته بودند و مشغول ورق بازی بودند.

سزان به دلیل سبک پست امپرسیونیستی خود مشهور است و این نقاشی خاص رنگ روغن روی بوم است. سزان در مجموع پنج نقاشی با توجه به این تغییرات را خلق کرد. آنها در اندازه، موضوعات و مکان‌های متفاوت هستند.

این نسخه از ورق بازان در یک فروش خصوصی به قیمت 250 میلیون دلار توسط خانواده سلطنتی قطر در سال 2011 خریداری شد. شایعه شده است که آنها دو برابر رکورد حراج برای هر اثر هنری تا کنون پرداخت کرده‌اند.

4. کی ازدواج خواهی کرد؟ اثر پل گوگن

قیمت در حراج: 229 میلیون دلار

محل فروش: فروش خصوصی

زمان فروش: 2015

این پرتره رنگ روغن روی بوم بیش از یک قرن پیش در سال 1891 توسط پل گوگن کشیده شد. در آن سال گوگن اولین سفر خود را به تاهیتی انجام داد و این سفر الهام بخش او برای این نقاشی بود.

این یکی از آثار رنگ روغن روی بوم است که گوگن از زنان بومی تاهیتی نقاشی کرده است. این نقاشی دو زن جوان را نشان می‌دهد که روی پس زمینه ای زیبا از طلایی، آبی و سبز نشسته اند.

در حالی که هیچ کس تا به حال تایید نکرده است که چه کسی این نقاشی ارزشمند را خریده است، بسیاری از مردم معتقدند که این نقاشی توسط خانواده سلطنتی قطر خریداری شده است.

5. شماره 17A اثر جکسون پولاک

قیمت در حراج: 200 میلیون دلار

محل فروش: فروش خصوصی

زمان فروش: 2015

نقاشی معروف پولاک در سال 1948 با استفاده از رنگ‌های رزین مصنوعی مایع خلق شد. رنگ زردی که روی بوم می‌چکد نمونه‌ای خیره کننده از روش نقاشی قطره‌ای پولاک است.

این قطعه تنها یک سال پس از افشای روش قطره‌ای برای عموم، به جای روغن روی بوم با رنگ روغن، روی تخته فیبر ساخته شد. این روش در سال 1949 در مجله Life منتشر شد و به پولاک کمک کرد تا از نظرحرفه‌ای کارش رونق بگیرد.

در سال 2015، کنت سی گریفین 200 میلیون دلار خرج کرد تا آن را در کنار نقاشی تبادل اثر ویلم دی کونینگ به مجموعه خصوصی خود اضافه کند. اگرچه شماره 17A یکی از گران‌ترین نقاشی‌هایی است که تا به حال فروخته شده اما در حال حاضر به‌عنوان امانت در اختیار موسسه هنر شیکاگو است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد