اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی موسسه جی اف ام اس در تامسون رویترز با انتشار گزارشی پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا احتمالا امسال نیز با روندی نزولی روبرو خواهد شد ولی در سال 2016 میلادی رونق نسبی را تجربه خواهد کرد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تحلیلگران موسسه جی اف ام اس اعلام کردند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2015 میلادی احتمالا با کاهش نسبی روبرو خواهد شد ولی در سال آینده تحت تاثیر افزایش تقاضای آسیا با روندی صعودی مواجه می شود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه جی اف ام اس در ادامه علت اصلی افت قیمت طلا در سال 2015 میلادی را بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در مقایسه با وضعیت اقتصادی اروپا و کشورهای نوظهور اعلام کردند.

بر این اساس میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 1170 دلار خواهد رسید. این رقم برای سال 2016 میلادی نیز به بیش از 1250 دلار می رسد. رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

این موسسه پیش بینی کرده است که احتمالا قیمت طلا امسال به کمتر از 1100 دلار در هر اونس خواهد رسید. قیمتی که از مارس 2010 میلادی تاکنون تکرار نشده است. قیمت طلا در سال 2014 میلادی در حالی با افت 2 درصدی روبرو شد که تقاضای فیزیکی در این مدت با 18 درصد افت به کمتر از 4158 تن رسیده است.

قیمت طلا در سال 2013 میلادی نیز با افت 28 درصدی روبرو شد تا به روند صعودی 12 ساله این فلز گرانبها پایان دهد. تقاضای جواهرات طلا طی سال گذشته با افت شدید 9 درصدی روبرو شد که علت اصلی آن افت 30 درصدی تقاضا در بازار چین بوده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، تقاضا برای سکه طلا نیز طی سال گذشته با افت 40 درصدی روبرو شد و این مساله در بازارهای چین و هند به طور خاص چشمگیر بوده است. تقاضای شمش طلا نیز در چین با 53 درصد کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح از سال 2010 میلادی رسیده است.

خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز سال گذشته به 466 تن رسیده که نسبت به سال قبل از آن 14 درصد رشد داشته است. روسیه با 173 تن بیشترین خرید را داشته است./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد