اونس طلا2334.59
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

آغاز مذاکرات هیات آژانس در تهران

مذاکرات هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی و مسولان سازمان انرژی اتمی در این سازمان آغاز شد.



این نشست به منظور مذاکره در باره ادامه همکاری های ایران وآژانس در چارچوب توافق دو جانبه موسوم به بیانیه تهران در حال برگزاری است.

هیات آژانس به ریاست واریو رانتا معاون آمانو بامداد امروز وارد تهران شده است.

بر اساس بیانیه تهران که آبان 92 به امضاء آقایان صالحی و آمانو رسید مقرر شد موضوعات مختلف در قالب خوشه های مختلف تحت عنوان گام به گام پیگیری شود که تا کنون دو گام ‌نهایی شده است و گام سوم نیز متشکل از 5 موضوع است که فقط دو موضوع در دستور مذاکره قرار دارد.

بنابر اعلام سخنگوی سازمان انرژی اتمی دو موضوع باقیمانده که در دستور کار امروز نشست هیات آژانس و مسئولان این سازمان قرار دارد شامل مقاله انتقال نوترونی و ادعای آژانس مبنی بر انفجار قوی در منطقه مریوان است.

به گفته بهروز کمالوندی مسئولان کشورمان بارها به طور شفاهی و کتبی از آژانس خواسته اند از این منطقه بازدید کنند که به علل نامعلوم و تعجب برانگیز از این کار خودداری کرده اند.

وی موضوع مقاله انتقال نوترونی را نیز مقاله ای صرفا دانشگاهی دانست که آژانس مدعی است می تواند کاربرد دوگانه داشته باشد در حالیکه بارها به آنها اعلام شده است هر چیز دیگری نیز می تواند کاربرد دوگانه داشته باشد.

از طرف ایران نجفی نماینده دائم ایران در آژانس ، بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه و شماری از مسئولان سازمان انرژی اتمی در این مذاکرات حضور دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد