اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در پانزدهمین روز اردیبهشت‌ماه، سکه نیز با وجود افزایش بهای طلای جهانی هم‌سو با کاهش دلار حرکت کرد و با 3 هزار تومان نزول به قیمت 945 هزار تومان رسید.

روز سه‌شنبه دومین روز افت همزمان بهای دلار و سکه بود. در چهارمین روز هفته که سومین روز کاری این هفته بود، شاخص بازار ارز از سوی چهار نیرو تحت فشار قرار گرفت تا نهایتا با 10 تومان افت نسبت به روز دوشنبه به قیمت 3330 تومان برسد.

به گفته فعالان «کاهش حجم تقاضا برای حواله»، «فروش ارز از سوی شماری از معامله‌گران سکه»، « اظهارات مثبت پیرامون مذاکرات هسته‌ای» و «حضور و عرضه مداخله‌ای ارز از سوی بازیگران بازار‌ساز رسمی» از عوامل اصلی افت شاخص بازار ارز بودند.
در پانزدهمین روز اردیبهشت‌ماه، سکه نیز با وجود افزایش بهای طلای جهانی هم‌سو با کاهش دلار حرکت کرد و با 3 هزار تومان نزول به قیمت 945 هزار تومان رسید.

روز سه‌شنبه فضای بازار کمی هیجانی‌تر از دو روز ابتدایی هفته بود و شاخص بازار ارز نوسانات بیشتری را تجربه کرد. روند کاهشی دلار تا حدودی از همان نرخ‌های آغاز روز مشخص بود؛ دلار معاملات خود در روز سه‌شنبه را با قیمت 3335 تومان آغاز کرد که افتی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت.

این افت در ادامه روز دنبال شد و در مقاطعی از روز قیمت تا 3325 تومان نیز پایین آمد، هر چند که درنهایت و تا ساعت 3 بعد از ظهر دلار معاملات خود را با نرخ 3330 تومان به پایان برد، رقمی که 10 تومان کمتر از روز پیشین بود.

به گفته فعالان «کاهش حجم تقاضا برای حواله»، «فروش ارز از سوی شماری از معامله‌گران سکه»، «اظهارات مثبت پیرامون مذاکرات هسته‌ای» و «حضور و عرضه مداخله‌ای ارز از سوی بازیگران بازار‌ساز رسمی» از عوامل اصلی افت شاخص بازار ارز بودند.

به اعتقاد شماری از فعالان تقاضا برای واردات کاهش پیدا کرده و این عامل در کاهش تقاضا برای حوالجات ارزی مشهود است. آخرین آمار گمرک نیز نشانگر آن است که واردات کشور در فروردین ماه سال جاری به میزان 7 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 93 پایین‌تر بوده است.

بیانیه لوزان از مهم‌ترین عواملی بود که به کاهش تقاضا در فروردین‌ماه منجر شد.انتشار اخبار و اظهارات امیدوار‌کننده از مذاکرات هسته‌ای دیگر عاملی بود که جهت انتظاری بازار را تحت‌تاثیر قرار داد.

در ساعات پایانی روز دوشنبه عباس عراقچی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما کار نگارش پیش‌نویس متن توافق جامع را آهسته و پیوسته خواند و گفت: در حال پیشرفت هستیم و امیدواریم بتوانیم این کار را در موعد مقرر به پایان برسانیم.

با این حال گروهی دیگر از فعالان، عامل اصلی کاهش را به تحرکات معامله‌گران آتی سکه مربوط ‌دانسته‌اند. به اعتقاد آنها قیمت اونس و دلار در بازار داخلی معمولا در جهت معکوس حرکت می‌کند.

روز گذشته، بهای اونس از1190 دلار بالاتر رفت، عاملی که موجب شد شماری از معامله‌گران سکه با فروش دلار خود سعی کنند، تناسب قیمتی بازار را حفظ کنند. این در حالی است که گروهی از آنها فروش دلار این گروه را به معاملات آتی بازار سکه مربوط دانسته‌اند.

فعل و انفعالات صورت گرفته در بازار سکه موجب شد که این کالای گرانبها معاملات خود در روز سه‌شنبه را با رقم 945 هزار تومان پایان دهد، عددی که 3 هزار تومان کمتر از روز دوشنبه بود. در پایان آخرین عاملی که به کاهش قیمت‌ در روز سه‌شنبه کمک کرد، بازارسازی بازیگران رسمی بود.

روز سه‌شنبه در مقاطع کوتاهی بازارساز با اعلام نرخ فروش پایین‌تر از نرخ فروش بازار موجب شد که معامله‌گران آتی و امروزی توانایی تغییر جهت قیمت بازار را پیدا نکنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد