اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا همچنان کمتر از 1200 دلار تثبیت شده است

سایت طلا : در حالی که توجه اصلی سرمایه گذاران بین المللی به گزارش امروز جمعه وزارت کار آمریکا معطوف شده است قیمت جهانی طلا همچنان در سطح کمتر از 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، ادامه روند صعودی ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. تجار و سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه آوریل هستند.

بر اساس این گزارش آمارهای وزارت کار آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست های بعدی داشته باشد.
قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.1 درصد افزایش به 1185 دلار رسیده است. قیمت طلا در نخستین لحظات مبادلات امروز با 0.1 درصد کاهش به 1182 دلار رسیده بود.

قیمت طلا روز گذشته با افت 0.6 درصدی روبرو شد ولی از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از 0.4 درصد رشد داشته است.

گزارش وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی در روشن شدن وضعیت اقتصادی این کشور خواهد داشت. اگر آمارهای وزارت کار آمریکا بهتر از پیش بینی های کارشناسان باشد این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از 224 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه مارس به کمتر از 126 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

تعداد مدعیان بیکاری در آمریکا نیز طی هفته گذشته به پایین ترین سطح در 15 سال اخیر رسیده است. موسسه ای دی پی نیز اعلام کرد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته تنها 169 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.36 درصد کاهش به کمتر از 739 تن رسیده است. موسسه تحقیقاتی تامسون رویترز نیز اعلام کرد که افت قیمت و تقویت ارزش دلار موجب شده تا واردات طلا ، نقره و جواهرات آمریکا طی سه ماه نخست 2015 میلادی با رشد 15 درصدی روبرو شود.

برگزاری انتخابات انگلیس و اعلام نتایج اولیه آن نیز می تواند تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا داشته باشد. از سوی دیگر ادامه مذاکرات برای حل و فصل بحران مالی و بدهی یونان نیز می تواند تاثیر مهمی بر تغییرات ارزش یورو و دلار و قیمت طلا داشته باشد./م


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد