اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اردیبهشت نزولی دلار چگونه پایان یافت؟

سایت طلا: دلار در روزهای اخیر با محدودتر شدن نوساناتش شاهد کاهش تقاضا و روند نزولی قیمت بود.


به گزارش سایت طلا، امروز در حالی ارزش دلار افزایش یافت که بهای دو ارز اروپایی با افت قیمت روبرو شد و دلار با بهای 3308 تومان به فروش رسید. و این در حالی است که یورو و پوند در پایان هفت روز گذشته همراه دلار افت قیمت را تجربه کردند.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه ی گذشته به عنوان نخستین روز کاری هفته و در حالیکه دامنه ی نوسانات محدود بود، دلار و یورو اندکی افزایش و ارزش دلار بر بهای 3300 تومان قرار گرفت.

علی رغم رشد نسبی دلار و یورو در این روز، پوند در مسیر کاهشی قرار گرفت که سهم پوند از این افت 25 تومان بود. فعالان بازار علت این امر را کاهش این ارز در بازارهای جهانی دانستند.

در پایان معاملات روز یکشنبه ارزش یورو 3782 تومان و پوند و درهم امارات به 5195 و 908 تومان رسید.

در روز دوشنبه ارزها نوسان کاهشی را تجربه کردند که فعالان کاهش تقاضا و حجم معاملات را در افت دلار موثر دانستند.

نوسانات بازار ارز که مدتی است محدود شده در نظر فعالان نتیجه ی تاکتیک صرافی بانکها بویژه در سال جاری است.

بر اساس این گزارش، صرافی بانک ها با ایجاد محدودیت در فروش ارز به معامله گران غیر رسمی و ثبت معاملات در سامانه ی سنا بخشی از تقاضای غیر واقعی را از بازار حذف کردند.

محدودیتهای ایجاد شده در فروش ارز به معامله گران یکی از تاکتیکهای صرافی هاست. یعنی هر معامله گر می تواند تنها یک بار در روز از این صرافی ها ارز دریافت کند و هر فرد در مجموع 5 بار مجاز به تهیه ی ارز است که این امر برای جلوگیری از ذخیره ی ارز توسط معامله گران غیر رسمی است.

همچنین این معاملات در سامانه ی سنا ثبت می شود که این امر برخی از معامله گران را با ترس از آشکار شدن حجم دارایی شان از بازار ارز دور کرد.

بازار ارز در چهارمین روز هفته بازهم افت اندکی را شاهد بود که فعالان آن را به کاهش تقاضا مربوط دانستند. افت حجم معاملات آتی و فضای انتظاری بازار در روزهای ادامه ی مذاکرات میزان تقاضای بازار را به شدت کاهش داده است.

در روز سه شنبه دلار با بهای 3298 تومان و یورو و پوند با قیمت 3730 و 5140 تومان به فروش رسیدندند.

به گزارش سایت طلا، دلار در روز چهارشنبه با وجود تلاش معامله گران آتی و در حالیکه ارزی از سوی صرافی بانک ها عرضه نشد، تغییرات کاهشی را شاهد بود که این امر تمایل صرافان را به خرید این ارز پایین آورد.

فعالان معتقد هستند بدبینی به آینده ی دلار و کاهش تقاضا با انتظار رسیدن به توافق و پایین آمدن نرخ درهم در مقاطعی از روز زمینه ی افت دلار را فراهم کرد.

در این روز یورو و پوند نیز کاهش قیمت را تجربه کردند و یورو به زیر مرز 3700 تومان رفت که این امر ناشی از افت نرخ برابری این ارزها در بازارهای جهانی است.

با وجود بدبینی موجود در بازار برخی از معامله گران معتقد هستند آغاز ماه جدید شروع تقاضای بخشی از شرکتهای تجاری است و دلار طعم افزایش قیمت را خواهد چشید.

روز پنجشنبه بازار ارز رشد نسبی ارزها را لمس کرد که دلار به بهای 3285 و یورو به نرخ 3695 تومان دست یافتند.

در ساعات پایانی روز پنجشنبه ارزش پوند و درهم به 5135 و 902 تومان رسید.

گفتنی است، بر خلاف فروردین ماه که دلار رشد 35 تومانی را شاهد بود در دومین ماه بهار با کاهش بیشتر تقاضا و ارزش روبرو شد.

البته با نادیده گرفتن رشد نسبی دلار در اولین ماه سال جاری، روند نزولی دلار از دی ماه سال 93 کلید خورد و ارزش این ارز بعد از افزایش قابل توجه در آذر ماه در سراشیبی قیمت قرار گرفت و از بهای 3560 تومان به 3285 تومان در آخرین روز اردیبهشت ماه رسید.

تحلیلگران اقتصادی سیر نزولی دلار را در ابلاغیه ی ارزی بانک مرکزی در اواخر دی ماه، بیانیه لوزان و بدبینی به افزایش قیمت دلار جستجو می کنند./گ

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد