اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلایل افزایش بهای نفت و طلا

همراه با افزایش چشمگیر بهای نفت، نگرانیها در مورد تشدید نرخ تورم افزایش یافت و همین موضوع منجر به افزایش بهای طلا شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس دی، نگرانی های ناشی از رشد نرخ تورم در اروپا و بحران لیبی باعث شد تا معاملات آتی طلا در بخش کامکس نیویورک با افزایش همراه باشد.
بهای نفت در مقایسه با 30 ماه گذشته به بالاترین سطح رسید و با نرخ 108 دلار و 55 سنت در هر بشکه معامله شد.
فعال ترین قرارداد طلا برای تحویل فوری در ماه ژوئن با رشد 4 دلار و 1 سنت و یا 0.3 درصد با قیمت 1433 دلار در هر اونس معامله شد.

براساس این گزارش، همراه با افزایش چشمگیر بهای نفت در بالاترین سطح از سپتامبر 2008، نگرانیها در مورد تشدید نرخ تورم افزایش یافت و همین موضوع منجر به روی آوردن سرمایه گذاران به بازار طلا به عنوان یک حصار دفاعی در برابر رشد نرخ تورم شد، که در پی آن شاهد روند صعودی بهای طلا بودیم.
علاوه براین، تضعیف نرخ دلار نیز به تقویت تقاضا برای طلا کمک کرد.
بهای یورو در برابر دلار با افزایش همراه بود.تحلیلگران همچنان معتقدند که بانک مرکزی اروپا در هفته جاری نرخ بهره بانکی را تغییر خواهد داد.

گزارش سایت طلا حاکیست، یکی از معامله گران با اشاره به اهداف بانک مرکزی اروپا در هفته جاری گفت: در حال حاضر تمرکز بازار بر روی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا است و گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره سیاستهایی را ارائه خواهد داد یا نه، برای سرمایه گذاران ابهاماتی را به وجود آورده است.

برپایه این گزارش، بهای نقره برای تحویل فوری در ماه می با افزایش 2 دلار و 76 سنت ویا دو درصد با نرخ 38 دلار و 49 سنت در هر اونس معامله شد.
قیمت پلاتین نیز با رشد 1 دلار و 10 سنت و یا 0.6 درصد به 1787 دلار در هر اونس رسید.

شایان ذکر است، طرح تفکیک پذیری و نقل و انتقال امور دموکراتیک در لیبی توسط پسر قذافی، رهبر لیبی، منجر به گسترش نگرانیهای بازار تجاری در زمینه عرضه نفت شد که به دنبال آن شاهد افزایش بهای این کالا بودیم.
براساس مشکلات موجود در خاورمیانه، تحلیلگران براین باورند که رشد نرخ نفت تا پایا ماه جاری، تا سطح 110 دلار در هر بشکه خواهد رسید./م2
سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد