اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
در سال ۲۰۱۷؛

بدهی دولتها به ۴۴ تریلیون دلار می‌رسد/ مقروض ترین کشورها کدامند؟

بر اساس مطالعات انجام گرفته، میزان بدهی کشورها به بیش از ۴۴ تریلیون دلار می رسد؛ این در حالی است که روند وام گرفتن کشورها با کاهش روبرو شده است.

به گزارش رویترز، بر اساس مطالعات صورت گرفته، پیش بینی می شود که بدهی دولتها در سال جاری میلادی به بیش از ۴۴ تریلیون دلار برسد که این رقم یک رکورد جدید محسوب می شود.

این در حالی است که روند وام گرفتن کشورها با کمی کاهش روبرو شده است.

در مطالعات انجام گرفته مشخص شد که دولت ها در سال جاری میلادی به میزان ۶ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار وام جدید بگیرند که این رقم در مقایسه با سال قبل حدود ۳۱۵ میلیارد دلار کمتر است و ۹ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد.

البته به طور کلی روند بدهی ها از هر نوعی که باشد در جهان تداوم دارد و پیش بینی های انجام گرفته حاکی از آن است که میزان بدهی ها در سال جاری میلادی به ۴۴ تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در این گزارش آمده که آمریکا و ژاپن هر کدام به ترتیب با میزان بدهی ۲.۲ و ۱.۸ تریلیون دلار مقروض ترین کشورهای دنیا خواهند بود و بعداز آنها چین، ایتالیا و فرانسه قرار دارند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عامل بخشی از افزایش بدهی های جهانی است؛ علاوه بر این، میزان بدهی ژاپن نیز معادل دو سوم حجم اقتصاد این کشور خواهد بود که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

بر پایه این گزارش، میزان بدهی آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶۳ درصد افزایش خواهد داشت و در منطقه یورو، ژاپن، بریتانیا، کانادا و استرالیا این رقم بطور میانگین در حدود ۵۲ درصد است و برخی از شهرهایی که در اقتصادهای نوظهور قرار دارند در آستانه ورشکستگی قرار می گیرند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد