اونس طلا2212.08
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش قیمت بیت‌کوین یک حباب است

کارشناسان اقتصادی در رابطه با افزایش بی‌رویه قیمت بیت‌کوین و عواقب آن هشدار دادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین ، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که افزایش سریع قیمت بیت کوین، ارز دیجیتالی، بعنوان حباب برای آن محسوب می شود و می تواند پیامدهای منفی برای کل اقتصاد داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، در همین حال تحلیگران بازار معتقد هستند افزایش قیمت بیت کوین از زمان رونمایی آن بعنوان یک ارز دیجیتال پیشگام می تواند امری معقول باشد؛ اما جهش ۸۰۰ درصدی قیمت آن طی یکسال، افزایش ۴ برابری آن ظرف ۶ ماه و رشد ۸۷ درصدی آن در یکماه معقول نیست و از آن می توان بعنوان حباب قیمت برای بیت کوین یاد کرد.

بررسی های انجام شده بر روی داد و ستدها، طی چند صد سال اخیر نشان می دهد این نوع افزایش فقط قیمت یک حباب است و تاثیر نامطلوبی بر روی دارندگان بیت کوین می گذارد.

برای مثال، حباب باعث افزایش بیش از حد سرمایه گذاری می شود و این موضوع سرمایه گذاران را برای روی آوردن به سرمایه گذاری در این حوزه وسوسه می کند و در نتیجه سرمایه آنها از بین می رود.

کارشناسان اقتصادی هشدار دادند که حباب قیمت در بیت کوین نشان دهنده این مطلب است که بازار از واقعیت جدا شده و می تواند در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

بر پایه این گزارش، قیمت هر واحد بیت کوین در ماه جاری میلادی برای اولین بار از ۵ هزار دلار هم عبور کرد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد