اونس طلا2206.57
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عقب‌گرد ۱۰۶ واحدی شاخص کل بورس تهران/ احتیاط معامله‌گران در آستانه تحقق نماگر ۱۰۰ هزار واحدی

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم حجم و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد اصلاح قیمت‌ها در گروه‌های پیشرو بودند که نمادهای نهادهای مالی در تابلوی الف بازار پایه فرابورس همچنان با اقبال حقیقی‌ها مواجه بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 30 دی ماه 96 با کاهش 106 واحدی روی رقم 98 هزار و 817 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 7 واحدی عدد 17 هزار و 447 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 39 واحدی به رقم 106 هزار و 693 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 162 واحدی به رقم 70هزار و 547 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 231 واحدی عدد 208 هزار و 562 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 9 واحدی روی رقم یک هزار و 83 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 37 واحد، پتروشیمی جم با 27 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 24 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های قولاد مبارکه با 94 واحد، گروه مپنا با 50 واحد و تاپیکو با 34 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 279 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 850 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 65 هزار و 935 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی بهشهر، ملی سرب و روی ایران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری سپه، داروسازی سینا،‌ کالسیمین، سیمان صوفیان، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، بیمه میهن، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، پتروشیمی پردیس از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه صنعتی بوتان، سیمان صوفیان،‌کالسیمین، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، معدنی و صنعتی شمال شرق شاهرود، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، ماشین‌سازی اراک، بین‌المللی محصولات پارس، شهد، حق تقدم سهام خرید شیشه همدان، خرید تقدم سهام خرید اسوه بازگشایی شده‌اند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 22.5 میلیون سهم نورد آلومینیوم، به ارزش 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم مواجه بود، در مخابرات نیز امروز 22 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کد به کد شد.

همین وضعیت در صنایع پتروشیمی خلیج فارس رخ داد، به طوری که 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود. کمتر از 14 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد و در گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیش از 13 میلیون سهم به ارزش 2.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

همچنین کمتر از 12 میلیون سهم به‌پرداخت ملت به ارزش بیش از 22 میلیارد تومان کد به کد شد، در عین حال 10 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

10 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو بود. همچنین بیش از 5 میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد و 5 میلیون سهم پالایش نفت بهران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده تجمیع شد.

همچنین کمتر از 2.5 میلیون سهم خدمات انفورماتیک به ارزش 5.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، معاملات امروز بورس تهران در حالی با معاملات کم حجم در نمادهای معاملاتی پیگیری شد که به نظر می‌رسید معامله‌گران بازار سهام در آستانه رونمایی از شاخص کل 100 هزار واحدی در روزهای آینده جانب احتیاط را برای گام برداشتن در تالار شیشه‌ای در دستور کار خود قرار داده است. شاخصی که فارغ از رشد گروه فلزات اساسی،‌ معدنی و پالایشی‌ها نتوانسته در سایر صنایع بورسی رضایت سهامداران را برآورده کند، همچنان برچسب نماگر سیاسی را در دوران اقتصاد رکودزده کشور یدک می‌کشد.

امروز بازیگران حرفه‌ای بازار بازی با حق تقدم‌ها را با توجه به فاصله قیمت تابلوی سهم مورد توجه قرار دادند که نماد کارخانجات مخابراتی ایران به واسطه انتظار برای آثار مالی احتمالی ناشی از تفاهم‌نامه پروژه سامانه هوشمند آبیاری در شیراز با اقبال معامله‌گران حقیقی این سهم کمتر از ارزش اسمی 100 تومانی مواجه بود.

در گروه خودرویی‌ها اما انتظار برای معامله بلوکی «خودرو» در دو هفته آینده و آثار مثبت ناشی این بلوک مدیریتی به قیمت پایه هر سهم 402 تومان باعث شده تا همچنان این سهم با اقبال خریداران حقیقی مواجه شود.

در گروه پتروشیمی‌ها اما تعیین قیمت پایه اوره بر اساس قیمت بورس کالا نیز باعث شده تا اقبال به سهم‌های پتروشیمی وجود داشته باشد. در صنعتی بهشهر نیز امروز آگهی مزایده ششدانگ دو قطعه زمین به متراژ 38 هزار و 490 مترمربع در منطقه یافت‌آباد و با کاربری صنعتی در تاریخ 5 اسفندماه 96 خبر داده است.

بر اساس این گزارش، نوسان قیمت ارز در بازار داخلی در کنار رشد قیمت نفت خام و کالائی‌ها در بازارهای جهانی در ماه‌های اخیر باعث شده تا سهم‌های پیشرو بازار در گروه فلزات اساسی،‌معدنی و پالایشی‌ها تأثیرگذارترین صنایع برای حرکت شاخص کل بورس در مسیر ثبت رکوردهای جدید بوده است.

هر چند که عملکرد عملیاتی شرکت‌ها در سایر صنایع بورسی همچنان با ضعف نقدینگی و ضعف فروش مواجه است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد