اونس طلا2391.71
مظنه14,891,000
18 گرم3,437,600
ارزش سکه33,549,423
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,500,000
ربع15,400,000

انتقاد نتانیاهو از مذاکرات ایران و 1+5

بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با اين ادعا كه ايران به دنبال سلاح هسته‌اي است از 1+5 انتقاد كرد كه در برابر ايران خيلي ملاطفت به خرج مي‌دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت دنیای اقتصاد، نتانیاهو سه‌شنبه شب در کنفرانسی امنیتی در دانشگاه تل آویو با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در هفته گذشته در بغداد گفت: پس از چند دور گفت‌وگو، فقط از ایرانی‌ها درخواست شده است غنی‌سازی در سطح پایین را متوقف کنند.
وی ادامه داد: آنها نه تنها این کار را انجام نداده‌اند، بلکه به غنی‌سازی ادامه داده‌اند و این اواخر هم اورانیوم را تا بیش از 20 درصد غنی‌سازی کرده‌اند. نتانیاهو ادعا کرد: آنها تمام مدت به برنامه‌هایشان برای تولید بمب هسته‌ای ادامه داده‌اند. نتانیاهو مدعی شد: غرب باید در درخواست‌هایش از ایران جدی‌تر باشد و ایران باید کلیه (فعالیت‌های) غنی‌سازی را متوقف و کلیه موادی که تاکنون غنی‌سازی شده‌اند را از سرزمینش خارج و تاسیسات زیر زمینی فردو در قم را تخریب کند.
همصدایی آلمان با صهیونیست‌ها
دررویدادی دیگر، یواخیم گاوک رییس‌جمهور آلمان که به سرزمین اشغالی سفر کرده است، تاکید کرد آلمان باز هم تلاش می‌کند که مساله هسته‌ای با ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، رییس‌جمهور آلمان در دومین روز سفر خود به اسرائیل نسبت به حمله به ایران هشدار داد. وی در دیدار با «شیمون پرز» رییس رژیم صهیونیستی از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی پشتیبانی کرد. رییس‌جمهور آلمان در این سفر چند بار بر تعهد آلمان نسبت به دفاع از موجودیت اسرائیل تاکید کرد.
او در این رابطه به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «ایران مجهز به سلاح اتمی نه‌تنها برای اسرائیل بلکه برای اروپا هم خطری جدی به‌شمار می‌رود».
رییس‌جمهور آلمان در عین حال نسبت به حمله‌ نظامی به ایران هشدار داد و گفت: «آلمان باز هم تلاش می‌کند که مساله هسته‌ای با ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود».
به گفته‌ گاوک، اسرائیل در حال حاضر قصد «حمله‌ پیشگیرانه» به ایران را ندارد.
هشدار روسیه درباره گسترش تحریم‌های آمریکا
در همین حال، الکساندر لوکاشوویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اگر تحریم‌های فرامرزی دولت آمریکا علیه ایران منافع شرکت‌های روسی را در معرض خطر قرار دهد، این مساله عواقب سنگینی برای روابط دوکشور خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وی گفت: ما معتقدیم که عملکرد اقتصادی ما کاملا مطابق با اجرای قوانین صادراتی-بازرگانی روسیه است و در عین حال هیچ یک از محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل را هم نقض نمی‌کند، نباید بار دیگر در معرض خطر تحریم‌های فرامرزی اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران قرار بگیرند.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد