اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمريکا حق هسته‌‌اي ايران را به رسميت بشناسد و تحريم‌ها را حذف کند

روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز در گزارشي به رئيس جمهور آمريکا توصيه کرد حق هسته‌اي ايران را به رسميت بشناسد.



در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: آمریکا باید به رئیس جمهور منتخب ایران نشان دهد آماده شنیدن حرف‌های اوست و باید با دیگر شرکایش یعنی انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان پیشنهاد هسته‌ای گسترده‌تری به ایران بدهد.

"این پیشنهاد باید شامل اذعان به حق ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای با اهداف صلح آمیز، غنی سازی محدود و حذف تدریجی تحریم‌ها باشد."

"هر چه جهان برای تعامل دیپلماتیک جدی در مورد برنامه هسته‌ای ایران به این کشور نزدیک‌تر می‌شود، تلاش تندروها در واشنگتن و دیگر کشورها به ویژه اسرائیلیان برای اقدام نظامی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

نگارنده نیویورک تایمز در ادامه با نام بردن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از افرادی خواهان عدم به نتیجه رسیدن ایران و آمریکاست می‌نویسد: یکی از این افراد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است. تا زمانی که آمریکا و ایران برای دیپلماسی تلاش می‌کنند، هیچ راهی وجود ندارد که بتوان متوجه شد که آیا توافقی حاصل خواهد شد یا خیر. اما اعمال تحریم‌های جدید آن طور که کنگره آمریکا می‌خواهد مسئله مذاکرات را غیرممکن کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه سرمقاله خود با اذعان به خشم نیروهای جنگ طلب آمریکایی و صهیونیست‌ها از امید ایجاد شده برای گسترش تعامل ایران و کشورهای غربی می‌افزاید "در حالی که امیدهای تازه‌ای برای جدی شدن روابط دیپلماتیک ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور ایحاد شده است تندروها و جنگ طلبان آمریکایی و همچنین صهیونیست‌ها بر دولت اوباما فشار می‌آورند که تحریم‌ها و فشارها علیه ایران را افزایش دهد و آن کشور را به حمله نظامی تهدید نماید.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهد. وی دائما بر اوباما فشار می‌آورد تا از گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران استفاده کند."

نیویورک تایمز در ادامه با انتقاد از پیشنهاد برخی از نمایندگان تندروی آمریکایی پیرامون تشدید تحریم‌های ضد ایرانی از سوی دولت آمریکا می‌افزاید "تشدید تحریم‌ها علیه ایران تاثیری منفی بر روند مذاکرات هسته‌ای خواهد گذاشت. در صورتی که دولت اوباما به خواسته نمایندگان تندروی آمریکایی پیرامون تشدید تحریم‌ها گوش کند احتمال آن وجود خواهد داشت که ایرانیان این گونه تصور کنند که دولت آمریکا مایل است که همواره روند تفاهم قطعی در مورد برنامه هسته‌ای ایران ناممکن باقی بماند.

دولت آمریکا می‌بایستی با دولت دکتر روحانی به تفاهم دست یابد. آمریکایی‌ها همچنین باید به سایر کشورها از جمله انگلیس، فرانسه ، چین، روسیه و آلمان بر سر مذاکرات هسته ای با ایران همراه شوند. در این باره دولتهای غربی بایستی حق هسته ای ایران برای کاربرد انرژی هسته ای به منظور مصارف صلح آمیز را برسمیت شناسند. همچنین کشورهای غربی می بایستی با لغو تحریم ها علیه ایران حق غنی سازی محدود جمهوری اسلامی ایران را نیز برسمیت بشناسند."



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد