صنعت جواهرات هند– قسمت هشتم

با توجه به اطلاعاتی که در مطالب قبلی - در زمینه فعالیتهای دولت هند و کارهای عمده ای که در صنعت سنگهای قیمتی انجام داده- در اختیار علاقمندان قرار داده شد؛ در این مطلب به نقش خرده فروشان و برندهای مختلف در این زمینه می پردازیم تا شاید دریچه ای باز شود برای افرادی که مایلند با الگوبرداری از کشورهای موفق در زمینه سنگهای قیمتی، در این وادی جذاب مشغول به فعالیت شده و از آن بهره برداری کنند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


مارک های اصلی در بخش جواهرآلات هندی
در زیر به برخی از مارک های اصلی جواهرات هندی اشاره شده است:
جیلی : در سال 1994، بعد از توقف طرح کنترل طلا توسط دولت هند، جیتانجالی مارک جیلی را ابداع کرد. مارک جیلی برای طلاهای 18 عیار و جواهرات تزیین شده با الماس پیشنهاد شد.
تنیشک : در سال 1984، سرمایه گذاران کواستار و شرکت محدود توسعه تمیل نادو (TIDCO)، با همکاری یکدیگر شرکت ساعت های تیتان را راه انداختند. در ابتدا بر روی ساعت های مچی و ساعت های رومیزی کار می کردند ولی بعد به کار جواهرآلات نیز پرداختند و آنها را با مارک تنیشک تولید کردند.
کربن :در اوایل سال 1991، جواهرات پیکوک بنگلور ثبت شد. در سال 1996، در میان گروه جواهرات پیکوک، مارک جدید برای طلای 18 عیار به نام کربن، معرفی شد.
اویزتربی :فعالیتش از ماه مارس سال 2001 آغاز و در جستجوی یک مارک بین المللی برای صنعت جواهرات در هند بود.اویزتربی در صدد تبدیل شدن به یک مارک بزرگ در کشور بود. مارکی که 100 فروشگاه و چند صد مرکز توزیع کننده را به هم مرتبط نمایند.
ترنداسمیت : تریبهووانداس بیمجی زاواری (TBZ) در بمبئی که از سال 1864 در کار جواهرآلات بوده است، بررسی گسترده ای در بین مارک انجام داد و در ماه دسامبر سال 2001 مارک جدیدش را به نام ترند اسمیت در بمبئی معرفی کرد.
بخش خرده فروشان جواهرات
بازار جواهرآلات و سنگ های قیمتی هندی همچنان با بی نظمی پیش می رفت. بیش از 2.5 میلیون فروشگاه جواهرآلات در هند وجود دارد و بیشتر آنها به صورت فامیلی اداره می شود. با وجود این، با آگاه شدن مصرف کنندگان از کیفیت جواهرات، نوع مارک دار شهرت بسیار و بازار جواهرات مارک ارزش 2.2 میلیون دلاری در سال 2010 پیدا کرد. با افزایش پیوستن مراکز جواهرآلات به بخش جواهرات مارک دار، خرده فروشان جواهرات، منظم و سازمان یافته شدند. علاوه بر این، دولت به 51 درصد از سرمایه گذاران مستقیم خارجی اجازه داد تا به فروش فقط یک مارک از جواهرات بپردازد و باعث جذب مصرف کنندگان داخلی و خارجی به این بخش شدند.
بازار در حال پیشرفت سال های اخیر، افراد بسیاری را به بخش خرده فروشی جواهرآلات و سنگ های قیمتی هند جذب کرده است:
• خرده فروشی در حال برنامه ریزی است که به خرده فروشی جواهر و طلا و بازار تکیه نماید. این امر با خرده فروشی 400 تا 500 خرده فروشی در سراسر کشور شروع خواهد شد.
• جواهر دماس، یکی از خرده فروشان پیش تاز جواهرکه در سال 2003 با سرمایه گذاری مشترک بین 55-50 سنگ های قیمتی جیتانجالی باشد. این یکی از بزرگترین خرده فروشان در دنیا است و 16 فروشگاه به 12 فروشگاه که در هند وجود داشت، اضافه کرده است.
• سوآروسکی تولید کننده کالاهای کریستالی در جهان برنامه ریزی کرده است که از سال 2009 تا 2013، 30 فروشگاه راه اندازی نماید.
• گروه جیتانجالی برای ارتقا شرکت بازرگانی الماس (DTC)، مارک اعلای ناکشاترا را خریداری کرده است.
• توسعه گران واردهمان بمبئی برنامه دارد چهار بازار جواهرات دیگر در شهر بنا کند.
• شرکت جوی آلوکاس دبی اخیرا بزرگترین نمایشگاه خود را در چنای افتتاح کرده است.
• الماس های ویسوا و دوجی ، یک شرکت بین گروه هندی و خرده فروشان ایالت متحده عربی، اولین فروشگاه خرده فروشی الماس خود را راه اندازی کرده است.
• شرکت انحصاری سنگ های قیمتی جیتانجال اولین بازار جواهرات زینتی خود را در گورگوان، جایی که تعدادی از مارک ها کار خرده فروشی شان را از آنجا آغاز کردند، افتتاح کرده است.
• شرکت طلا سوک هند برنامه دارد طی 100 ماه، 100 سوک باز کند.
در قسمت آخر این سری مقالات، محلی سازی صنعت جواهرات و اشیای قیمتی و آینده بازار جواهرآلات هندی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها