پدر کلکسیونری هنری و علمی

چه چیزی یک گوهر را قابل حضور در یک کلکسیون می کند؟ جمع آوری سنگ جواهر توسط دکتر ادوارد جی. گوبلین که بخاطر کلکسیون سنگ خارق العاده، تحقیقات و شخصیتش، در صنعت به عنوان صاحب امتیاز گوهر شناخته شده است. هم تبدیل به یک هنر شد و هم علم. بر اساس گفته های دکتر گوبلین، هنگام جمع آوری گوهرها، کمیابی، ستون اصلی و ویژگی غالب است. به همین دلیل در اکثر حراجی ها و مزایده ها، موضوع قیمت نیست بلکه کمیابی، کیفیت و ارزش مهم می باشد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

خریداران گرانترین سنگها،توجه شان به این است که بهترین ها را انتخاب کنند و نه گرانترین ها را. فکر می کنید که این دو کلمه، یکسان هستند؟ نه همیشه.
حتی به طور باورنکردنی سنگ های کمیاب کلکسیون داران، به لطف کمبود تقاضای متعاقب، می توانند کاملا قابل تهیه باشند. از سوی دیگر، گوهرهایی که عرصه تقاضای بالایی دارند، به طور طبیعی قیمت های بالاتری را می طلبند.
توصیه دکتر گوبلین درباره جمع آوری سنگهای کمیاب اینگونه ادامه می یابد که گرداوری گوهرهای کمیاب در کلکسیونی ارزنده است که از سنگهایی که به طور گسترده در بازار موجود است، متمایز باشد.
سنگ هایی که او به آنها اشاره می کند به عنوان سنگ های کلکسیون داران شناخته شده اند که اگر می دانستند چنین زیبایی هایی وجود دارد، ممکن بود جواهرات بی نظیری باشند که هر کسی خواهان آنها است.
این سنگ ها ممکن است آنقدر نرم و شکننده باشند که نتوان آنها را در جواهر فروشی استفاده کرد، جایی که به طور قطع محبوبیت گسترده ای را به دست خواهند آورد.
در هر حال، گمنامی شان آنها را کاملا برای کلکسیونی کمیاب از گوهرها مناسب کرده است.
چرا سنگها را جمع می کنند؟
بیشتر ما به سمت رنگ های دوست داشتنی و زیبایی درخشان و طبیعی آنها کشیده می شویم که احتمالا این بهترین دلیل برای جمع آوری سنگها است و اگر کلکسیون شما از نظر ارزشی نیز رشد کند، این هم یک امتیاز است.
دکتر گوبلین می نویسد: گوهرهای کمیابی که با زیبایی مسحور کننده شان دسته بندی شده اند، اولا بعنوان یک سرگرمی مسحور کننده متنوع و ثانیا با داشتن ارزش روز افزون و بدون نزول، به کلکسیون داران ضمانت می دهند.
شاید خیلی ها تصور کنند که گوهرها نمی توانند یک نوع سرمایه گذاری باشند، اما نمی توانیم ارزش داشتن چیزی که بسیار زیبا و نادر بوده و کمیاب تر نیز خواهد شد، نبینیم. زیرا سنگها منابع غیر قابل تجدید طبیعی هستند که توسط انسان از دورترین مکان های جهان استخراج می شوند.
به همین دلایل، دکتر گوبلین می گوید: اگر مواردی که کلکسیون داران در کلکسیون خود دارند، واقعا درجه اول و با کیفیت باشند، ارزش خود را حفظ کرده و همواره سایه امنیت ارزشمندی را بر سر خود حس میکنند.
یعنی اگر صاحب مجموعه ای از سنگهای باارزش هستید مثل این است که پول نقدی با خود دارید که مدام بر ارزش آن افزوده میشود.
اگر تا به حال درباره سنگهایی که سرمایه به شمار می آیند چیزی نشنیده اید، بدانید که تنها نیستید. اما برخلاف ماشین های اسپرت و املاک، هیچ رشد یا تولید در حال پیشرفتی از گوهرها وجود ندارد. درحالیکه بسیاری از کلکسیون داران ممکن است از نگهداری اتومبیل های عتیقه و شاهکارهای هنری لذت ببرند، اما کلکسیون دار سنگ می تواند به راحتی میلیون ها دلار دارایی کوچک و نفیس خود را در کف دستش نگه دارد.سالیان سال است که گوهرها در میان دارایی های قابل حمل هستند.
قطعا دیگر دارایی های با ارزشی مانند سهام و ملک نیز وجود دارند اما نمی توانند با سنگها مقایسه شوند، با لذتی که مالکیت، مطالعه و حتی مشاهده سنگها دارد.


نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها