اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت ارز بعد از توافق هسته ای تغییر عمده ای نخواهد داشت

سایت طلا : یک کارشناس اقتصادی معتقد است بعد از انجام توافق هسته ای تغییر عمده ای در نرخ دلار پدید نخواهد آمد.


دکتر جمشید عدالتیان اقتصاددان و عضو سابق هیئت رئیسه نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت و گو با سایت طلا با اشاره به این مطلب که نرخ ارز در حال حاضر از ثبات نسبی برخوردار است، تصریح کرد: بعید است بعد از انجام توافق هسته ای نیز تغییر عمده ای در نرخ دلار پدید آید.

عدالتیان با بیان اینکه تا زمانی که ارز تک نرخی نشود، نوسانات زیادی در قیمت دلار مشاهده نخواهد شد، بیان داشت: علی رغم افزایش عرضه دلار و قدرت دولت در این زمینه، به علت کمبود بودجه و قیمت پایین نفت، نرخ ارز تغییر نخواهد یافت و بهای دلار در همین حدود قیمتی باقی می ماند.

استاد اقتصاد دانشگاه در خصوص بهای جهانی طلا در روزها و هفته های آینده نیز اظهار نمود: به نظر نمی آید تغییر زیادی در قیمت جهانی طلا به وجود بیاید و احتمالاً در حدود 5 تا 6 دلار در نوسان خواهد بود.

عضو سابق هیئت رئیسه نمایندگان اتاق بازرگانی با اظهار این مطلب که مشاوران اقتصادی دولت در گذشته خبر از تک نرخی شدن ارز در پاییز را داده اند به سایت طلا عنوان داشت: با توجه به اینکه احتمالاً قیمت نفت در حدود 60 تا 70 دلار ثابت بماند و در حال حاضر کشور از ذخایر ارزی قوی برخوردار است دولت قادر خواهد بود تک نرخی شدن نرخ ارز را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی ها معتقدند مقدمات تک نرخی شدن ارز هنوز دیده نشده و انجام این کار تا ماه های آبان و آذر مشکل است، تاکید کرد: به نظر من صلاح در این است که دولت تک نرخی شدن ارز را سریعتر انجام دهد.

عدالتیان در خصوص نرخی واقعی دلار در شرایط کنونی کشور نیز گفت: نرخ واقعی به مقدار عرضه و تقاضا بستگی دارد اما فکر می کنم دولت با کمبود بودجه ای که دارد، تغییر عمده ای در نرخ دلار به وجود نیاورد و قیمت آن را در محدوده 3100 تا 3300 حفظ کند.

این اقتصاددان کشور در موردکاهش سود سپرده های بانکی بر دیگر بازارها و اقتصاد کشور تصریح کرد: در حال حاضر تغییر بزرگی رخ نداده، زیرا برخی از بانک ها کاهش یکی دو درصد سود بانکی را رعایت نمی کنند و با توجه به اینکه بازار تا تیر ماه حالت انتظاری دارد، اگر بازارهای دیگر از جذابیت خاصی برخوردار شوند احتمال دارد سرمایه ها از بازار پولی خارج و به سمت بازارهای دیگر حرکت کند./ا


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد