اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چین اوراق قرضه منطقه یورو را می خرد

رییس صندوق ثبات مالی اروپا تاکید کرد چین به احتمال زیاد اوراق قرضه منتشر شده از سوی کشورهای اروپایی را خریداری می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ صندوق نجات مالی اروپا تصریح کرد احتمالاً در ملاقات با رهبران چین در پکن به یک توافق همه جانبه دست نخواهد یافت اما انتظار دارد چین به خرید اوراق قرضه مشارکت که از سوی این صندوق منتشر می شود ادامه دهد.
رییس صندوق نجات مالی اروپا پس از آن که رهبران حوزه یورو به توافق های مهمی در مهار بحران بدهی کشورهای اروپایی دست یافتند با رهبران مالی چین ملاقات کرد. رهبران اروپایی برای نهایی کردن طرح کاهش بدهی یونان به میزان 50 درصد و تقویت ساختارهای مالی این صندوق، تحت فشار قرار دارند.
رگلینگ افزود صندوق نجات مالی اروپا می خواهد با استفاده از راهکارهای جدید سرمایه گذاری در این صندوق را تشویق کند. ما اکنون راهکارهای جدیدی طراحی کرده ایم و بزودی مشخص خواهد شد چه کسانی با استفاده از این راهکارها در صندوق سرمایه گذاری خواهند کرد. البته امروز نمی توانم بگویم و شاید خیلی زود باشد که بخواهم بگویم چه مقدار سرمایه گذاری جذب خواهد شد. پکن رسماً علاقمندی برای سرمایه گذاری در این صندوق را اعلام نکرده است.
رگلینگ گفت چین یکی از خریداران دائمی اوراق قرضه مشارکت این صندوق است و او قصد ندارد در ملاقات با رهبران مالی پکن به امتیازات جدیدی در این ارتباط دست یابد. رییس صندوق نجات مالی اروپا در ارتباط با توافق های به دست آمده در خصوص یونان افزود برخورد با یونان و وام دهندگان خصوصی به این کشور وضعی کاملاً استثنایی است و در کشورهای دیگر تکرار نخواهد شد زیرا دلیلی برای چنین برخوردی وجود ندارد. کشورهای دیگر در موقعیت یونان نیستند که چنین برخوردی لازم باشد.
صندوق مالی نجات اروپا، سال گذشته تاسیس شد و برای کمک به ایرلند و پرتغال مورد استفاده قرار گرفت. این صندوق 440 میلیارد یورویی بر اساس تضمین های مالی از سوی کشورهای عضو حوزه یورو پایه گذاری شد و سرمایه نقدی آن با فروش اوراق قرضه مشارکت در بازارهای جهانی، تامین می شود./ح
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد