اونس طلا2391.71
مظنه14,891,000
18 گرم3,437,600
ارزش سکه33,549,423
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,400,000
ربع15,400,000

هيجان در بازار طلا

در هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتي هيجاني همراه بود. به طور کلي طلا در هفته اخير روندي صعودي داشت. قيمت طلا در هفته گذشته از میانگین 250/1675 دلار به ازای هر اونس در تاريخ 23 ژانويه سال 2012، به ميانگين قيمت 1724 دلار به ازای هر اونس در تاريخ 27 ژانويه (روز جمعه گذشته)، رسيد.



اهم اتفاقاتی که در هفته اخیر در بازارهای جهانی افتاده بازار طلا را نیز تحت تاثیر خود قرار داده‌است، به شرح ذیل است: در ابتدای هفته معاملاتی گذشته به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش امیدواری‌ها نسبت به رو به رشدبودن وضعیت اقتصادی در دو کشور چین و هند، موجب شد تا تقاضای خرید طلا در هفته قبل افزایش یابد و به دنبال آن بهای طلا نیز افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

همچنین در هفته قبل به گزارش سایت بلومبرگ، اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی تا اواخر سال 2014 میلادی موجب شد تا ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در برابر سبدی رایج از ارزهای عمده جهان مانند یورو به میزان قابل‌توجهی در هفته قبل افت یابد. همین مساله نیز موجب شد تا بهای فلزات ارزشمند مانند طلا نیز در هفته گذشته در بازارهای جهانی با رشد قیمت چشمگیری همراه باشد.

در همین حال در هفته اخیر به گزارش سایت کیتکو، پس از انتشار داده‌های ناامید کننده رشد اقتصادی در آمریکا مبنی بر اینکه رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم سال 2011 کمتر از میزان پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی بوده است، با رویکرد معامله‌گران بین‌المللی به خرید طلا به عنوان کالایی کم‌ریسک و مطمئن برای سرمایه‌گذاری، این فلز گرانبها مجددا در روز جمعه سپری شده با رشد قیمتی یک درصدی در بازارهای جهانی همراه شد و بیشترین افزایش قیمت سه روزه خود را از ماه اکتبر 2011 تجربه کرد.

علاوه براین در هفته قبل، به گزارش سایت اخبار کیتکو ، بهای طلای فیوچر تحویل ماه آوریل، با رشدی 12/4 درصدی در روز جمعه هفته قبل به قیمت 40/1735 دلار به ازای هر اونس، در بورس فلزات نیویورک معامله شد. در همین حال در انتهای هفته گذشته به گزارش گروه تحقیقات سایت کیتکو، از بین نظرسنجی انجام شده در بین 32 نفر، 25 نفر در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 19 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، 6 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و صفر نفر نظری خنثی را برای طلا در هفته آینده داشته‌اند.

این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و نیز احتمال ترکیدن حباب قیمتی مسکن در این کشور، فستیوال‌های کشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی در کشورهای جهان خواهد بود.

تحلیل تکنیکال طلا
با توجه به شواهد موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که طلا ممکن است وارد سیکلی نزولی شده باشد، ولی کماکان روند بلندمدت آن صعودی است. برای هفته معاملاتی آتی این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی، طلا در این هفته با روندی صعودی همراه باشد.

در این صورت اگر طلا بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین مقاومت قیمتی خود که 1760 دلار است، با احتمال زیادی تا مقاومت مهم 1800 دلار نیز رشد پیدا خواهد کرد و در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قیمتی 1715 دلار، احتمال اینکه قیمت آن تا حمایت قیمتی مهم 1650 دلار به ازای هر اونس نیز نزول پیدا کند، وجود دارد.
در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، پیش بینی می‌شود که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، اگرچه ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌کند.





خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد