اونس طلا2391.71
مظنه14,891,000
18 گرم3,437,600
ارزش سکه33,549,423
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,500,000
ربع15,400,000

مذاکرات ایران و 1+5 در روز دوم آغاز شد

مذاکرات ایران و 1+5 در روز دوم، دقايقي پيش آغاز شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری ایسنا، گفت‌وگوها میان ایران و 1+5 امروز (سه‌شنبه)در حالی از سر گرفته می‌شود که ایران منتظر است پاسخ 1+5 به پیشنهادها و نقدهایش درباره درخواست شش کشور را بشنود.
علی باقری، معاون مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 روز دوشنبه پس از پایان گفت‌وگوها در روز نخست که در دو نوبت صبح و عصر انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: ما مستدل، حقوقی و فنی و بر اساس واقعیت‌ها پاسخ جامعی را به پیشنهاد 1+5 که در بغداد ارایه شده بود داشتیم.
به نظر می آید روز دوشنبه این ایران بوده است که نقطه نظرات و پیشنهادهایش را مطرح کرده و امروز نوبت 1+5 است که ارزیابی و یا به گفته مقامات ایران پاسخ‌اش را به آن چه ایران مفصل مطرح کرده است و شامل درخواست‌های آن ها نیز می شود، ارایه کند.

باقری گفت‌وگوهای روز دوشنبه را جدی و سازنده خواند و گفت: ایران در نشست عصر روز دوشنبه بر اساس اساسنامه آژانس و منشور ملل متحد غیرقانونی بودن ارجاع موضوع فعالیت‌های هسته‌یی ایران از شورای حکام به شورای امنیت و صدور قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران را تبیین کرد. به گفته معاون جلیلی، قرار است کاترین اشتون نماینده کشورهای 1+5 (فرانسه، انگلیس، آمریکا، روسیه و چین) به علاوه آلمان در گفت وگوهای روز سه شنبه درباره پیشنهاد های ایران پاسخ دهند. یک دیپلمات ایرانی گفت که با توجه به مذاکرات ناتمام بغداد، ایران منتظر شنیدن پاسخ های دقیق 1+5 است. 1+5 در بغداد هیچ پاسخ محتوایی به پیشنهادهای ایران نداد.
وی گفت: هر راهی که آنها (1+5) انتخاب کنند ایران متناسب با آن راه خود را انتخاب خواهد کرد.

گفت‌وگوهای ایران و 1+5 برای اولین بار در پایتخت روسیه ـ مسکو ـ یکی از کشورهای طرف مذاکره برگزار می‌شود.
روسیه در تلاش است تا از سخت شدن دیدگاه ها و مواضع دو طرف بکاهد.
دیدار امروز سرگی ریابکوف و علی باقری در راستای هماهنگی بیشتر و جلب نظر ایران برای ادامه مذاکرات در دور دیگر انجام شد.
پس از دیدار نماینده روسیه با باقری، ریابکوف با دیگر نمایندگان 1+5 در مذاکرات دیدار کرد.

سعید جلیلی و کاترین اشتون امروز (سه‌شنبه) با یکدیگر دیدار می‌کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به مسکو قرار است، سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد ایران و کاترین اشتون، نماینده 1+5 در مذاکره با ایران، امروز بعد از دور اول مذاکرات، با یکدیگر دیدار دیدار و گفت‌وگو کنند.
نماینده روسیه در گروه 1+5 پیش از آغاز روز دوم مذاکرات با معاون مذاکره‌کننده ارشد ایران و 1+5 دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به مسکو، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 در مذاکره با ایران پیش از آغاز مذاکرات در روز دوم با علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در محل برگزاری مذاکرات (هتل حلقه طلایی) دیدار کرد.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 ساعت 12 امروز (سه‌شنبه)به وقت محلی در مسکو ادامه می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مذاکرات ایران و گروه 1+5 روز دوشنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اظهار امیدواری کرده است در نشست امروز ایران پاسخ طرف مقابل را در هر دو عرصه پیشنهادات ایران و نقد پیشنهادهای 1+5 که از سوی ایران در مذاکرات ارایه شده است را دریافت کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد