اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر مذاکرات بحران پرتگاه مالي به نتيجه نرسد چه اتفاقي مي افتد؟

روزنامه فایننشال تایمز ، چاپ انگلیس نوشت اگر کنگره آمریکا تا پایان سال 2012 بر سر بودجه به توافقی نرسد اقتصاد آمریکا در سال 2013 ممکن است دچار رکود تازه ای شود.



این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم جیمز پولیتی به بررسی این پرسش پرداخت که اگر گفتگوهای بحران پرتگاه مالی به شکست بینجامد چه اتفاقی می افتد.

نویسنده در پاسخ به این پرسش می نویسد: اگر کنگره تا پایان امسال به توافقی بر سر بودجه دست نیابد اقتصاد آمریکا از کاهش 600 میلیارد دلاری خودکار هزینه ها و افزایش مالیات ها در سال آینده آسیب خواهد دید. نرخ های مالیات بر درآمد دوره جرج دبلیو بوش (رئیس جمهور قبلی آمریکا) برای همه خانواده ها به سطوح بالاتری افزایش خواهد یافت و دوره معافیت های مالیاتی که در مورد همه کارگران آمریکایی اعمال می شد منقضی خواهد شد. بسیاری از برنامه ها و سازمان های دولتی ، از جمله پنتاگون،با کاهش نزدیک به 10 درصدی در بودجه های خود مواجه خواهند شد. این کاهش به تدریج اعمال خواهد شد اما بنا بر اعلام اداره بودجه کنگره ، تاثیر آن کاهش نیم درصدی رشد اقتصادی آمریکا یا یک رکود جدید در سال آینده خواهد بود. میزان بیکاری ، که اینک 7.7 درصد است ، ممکن است مجددا به بالای 9 درصد افزایش یابد. با این حال ، اگر کنگره بعدا هم بتواند به توافقی دست یابد به سرعت می توان جلو شیرجه رفتن از پرتگاه را گرفت.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و جان بینر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و دستیاران آنها در چند هفته گذشته بارها با یکدیگر به گفتگو نشسته اند تا بر سر یک طرح دو حزبی برای کاهش کسری بودجه که جلو بحران پرتگاه مالی را خواهد گرفت به توافق برسند. آنها هفته گذشته به توافق بر سر یک کاهش دو تریلیون دلاری کسری بودجه -- که تقریبا میان درآمدهای جدید و کاهش هزینه ها تقسیم خواهد شد -- نزدیک شدند اما قبل از آخرین دور مذاکرات بینر کوشید امتیاز بیشتری کسب کند. او کوشید اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را متقاعد کند که به اتفاق آراء طرحی را به تصویب برسانند که نرخ های کنونی مالیات برای همه آمریکایی ها را ،‌به استثنا دارندگان درآمدهای بیش از یک میلیون دلار ، تمدید کند. اما نمایندگان دموکرات از آن حمایت نکردند و واکنش محافظه کارانه در برابر این فکر که مالیات ثروتمندان افزایش خواهد یافت مانع از تصویب طرح شد. نتیجه این شد که بینر حالا اهرم اعمال نفوذ قابل توجهی در مذاکرات با اوباما ندارد و درباره توانایی او برای کنترل نمایندگان جمهوریخواه شک و تردیدهای زیادی وجود دارد.

سوال بعدی این است که آیا آمریکا محکوم به سقوط از پرتگاه مالی است؟

پاسخ این است : نه لزوما. رهبران کنگره پیشنهاد کرده اند که هفته آینده پس از تعطیلات کریسمس به شهر باز می گردند و فرصت کوچکی برای حصول توافق در دقایق پایانی وجود دارد. خوشبین ها می گویند اگر اوباما ، رهبران سنا و بینر با جدیت برای حصول توافق تلاش کنند این اتفاق ممکن است بیفتد ، هرچند که طرح مورد توافق ممکن است از لحاظ اندازه و دامنه کوچکتر و محدودتر از طرحی باشد که آنها هفته گذشته به توافق بر سر آن نزدیک شده بودند. مذاکرات را می توان در آرامش با وقفه های کوتاه و دور از سر و صدای ساختمان کنگره انجام داد و اواخر هفته آینده با رای موافق جمهوریخواهان و دموکرات ها آن را به تصویب رساند. اما بدبین ها هشدار می دهند که چنین سناریویی چیزی جز وهم و خیال نیست. آنها چنین استدلال می کنند که با توجه به تلف شدن وقت و احساسات خام دو طرف مذاکره ، سقوط از پرتگاه مالی ، حتی اگر کوتاه مدت باشد ، نتیجه محتمل این مرحله خواهد بود. انتخاب دوباره بینر به ریاست مجلس نمایندگان برای سوم ژانویه برنامه ریزی شده است و او ممکن است بخواهد تا پس از تصدی دوباره سمت خود منتظر بماند و بعد از آن خواستار رای گیری درباره طرح مورد توافق شود. بازار و کسب و کار در حالت آماده باش است.



خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد