20 جواهر گران ساخته شده – قسمت اول

20 جواهر گران ساخته شده – قسمت اول

باستان شناسان اثبات کرده اند که جوامع بشری هزاران سال است که از جواهرات در موارد گوناگون استفاده کرده اند. از گردنبند های ساده مرجانی گرفته تا تاج ها و دستبند های جواهرنشان، تاریخ بسیار طولانی در پس استفاده افراد از جواهرات گران، جواهراتی که نشان دهنده شخصیت و جایگاه فرد و بیان هنر است، وجود دارد. هنگامیکه سخن از جواهرات گرانبها به میان می آید ذهن همه ما ناخود آگاه به سمت جواهرات سلطنتی و یا جواهراتی که توسط افراد سرشناس استفاده می شود، کشیده می گردد. چشم تمامی بازارهای جواهر به سوی بانوان است، زیرا اگر بخواهیم در این مورد صادق باشیم، به جز تعداد اندکی از بازیگران یا ستارگان موسیقی و سینما، مردان غالبا تمایلی به جواهرات نداشته و تنها از ساعت، دستبند های معمولی و یا حلقه ازدواج استفاده می کنند.

اگرچه، واژه جواهر برای هر شخصی تعریف خاص خود را دارد. جواهر می تواند نمایانگر عشق (همانند حلقه نامزدی)، نماد وضعیت (همانند گردنبند طراحی کارتیه) و هنر باشد. با تلفیق این معانی، تقاضای بالا و مواد مصرفی کمیاب، به این نتیجه خواهیم رسید که چرا برخی از جواهرات، قیمتی ما فوق تصور دارند.

در چند مقاله تصمیم داریم که شما را با 20 عدد از با ارزش ترین جواهرات دنیا آشنا سازیم. در این مجموعه انواع گوناگونی از جواهرات از گردنبند و دستبند گرفته تا تاج و ساعت و همچنین حضور انگشتری با طراحی یکی از برترین شرکت های ساخت جواهر در دنیا به چشم می خورد. با خواندن این مطلب به این نتیجه می رسید که تا افراد ثروتمند و کلکسیونر های قدرتمند در جهان وجود دارند، بهتر است که به جواهرات بسیار معمولی خود اهمیت بیشتری بدهیم.

20- الماس صورتی vivid گرف 11.8 میلیون دلار
همانگونه که ملاحظه می نمایید، الماس صورتی از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. هیچ کس نمی داند که چرا یک الماس صورتی می تواند چنین ارزشی داشته باشد. هر رنگی در الماس دلیل خاص خود را دارد. دانشمندان تنها می توانند این تصور را داشته باشند که برخی از لرزش های زمین می تواند دلیلی برای این تنوع ساختاری مولوکولی در این سنگ های قیمتی کمیاب باشد. بنابراین قابل درک خواهد شد که چرا الماس صورتی گرف ارزش بالایی پیدا می کند. این الماس به قدری کیفیت بالایی دارد که آن را در ردیف الماس های fancy vivid طبقه بندی می توان کرد. الماس گرف بر روی یک انگشتر پلاتین و طلای صورتی 18 عیار سوار شده است.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها