آیا قیمت طلا می تواند دوباره به قیمت های بالای ماه گذشته صعود کند؟

قیمت طلا در هفته های اخیر با وجود اینکه روندی افزایشی داشته نتوانسته است سطوح بالای قبل خود را به دست آورد. آیا طلا دوباره صعود شدیدی را از خود نشان خواهد داد؟

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا صبح روز گذشته پس از باز شدن بازار های جهانی ابتدا کمی حرکت کاهشی از خود نشان داده و سپس در همان محدوده ای که در روز جمعه هفته گذشته بسته شده بود به نوسان پرداخت.

داده های ضعیف مشاغل روز جمعه ابتدا باعث شد تا قیمت طلا یک روند افزایشی داشته باشد اما کاهش نرخ بیکاری باعث گیج شدن سرمایه گذاران شده و قیمت طلا را کاهش داد.

در حال حاضر بازار در وضعیت نسبتا نابسامانی حرکت می کند چرا که قیمت نفت خام به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و نگرانی های به وجود آمده تمایل برای نگه داشتن دلار به عنوان پناهگاه امن را افزایش داده است.

از طرف دیگر تنش های ایالات متحده آمریکا و کشور چین باعث شده است تا سرمایه گذاران احساس نگرانی زیادی نسبت به بهبود اقتصاد داشته باشد. به علاوه ترس ها نسبت به افزایش تورم نیز در بازار رو به افزایش است.

از نظر فنی طلا تا زمانی که نتواند اولین مقاومت پیش روی خود در عدد 1761 دلار را به دست آورد همچنان نزولی باقی خواهد ماند و برای بازپس گرفتن روند صعودی باید بالا تر از این عدد تثبیت گردد.

در صورتی که طلا در زیر نقطه 1753 دلار قرار بگیرد روند نزولی که هم اکنون در آن قرار دارد تقویت شده و می تواند قیمت این فلز گرانبها را به پایین ترین سطح چند هفته گذشته در عدد 1721 دلار برساند.

از طرف دیگر افزایش قیمت طلا و تثبیت آن در بالای عدد 1761 دلار می تواند آن را به سمت نقطه مقاومت بعدی در عدد 1778 دلار برساند که عبور از ان دو مقاومت کلیدی 1808 دلاری و در ادامه 1834 دلاری را فعال خواهد کرد.