به گزارش موبوایران، کمتر از یک ماه پس از انتشار اولیه، سریال Squid Game توانسته است، سریال درام Bridgerton را از صدر پربیننده ترین سریال نتفلیکس به زیر کشیده و به پربیننده ترین سریال تاریخ این سرویس استریمینگ تبدیل شود. تد ساراندوس، مدیرعامل سرویس نتفلیکس مدعی شده بود که این سریال کره ای به پربیننده ترین سریال تاریخ این سرویس تبدیل می شود و اکنون این پیشگویی او به حقیقت پیوسته است. از زمان انتشار، سریال Squid Game توانسته بود رتبه اول خود در فهرست ۱۰ سریال پربیننده نتفلکیس را در ۹۰ کشور جهان از جمله ایالات متحده حفظ کند و بدین ترتیب به اولین سریال کره ای تبدیل شد که چنین رکوردی را به ثبت می رساند. نقدهای جتماعی تند و تیز سریال و شخصیت هایی که با دقت و زیرکی نوشته شده اند، در سراسر جهان مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است.
این سریال کره ای داستان یک مرد میانسال و بدشانس کره ای به نام سئونگ کی-هون را روایت می کند که در یک سری بازی های مرگبار برای بدست آوردن جایزه بزرگ ۴۵.۶ میلیارد وونی (تقریباً ۳۸.۷ میلیون دلار) رقابت می کند. چالش هایی متعددی که در سراسر سریال به نمایش در می آیند از بازی های کودکانه ای که در کره شمالی محبوب هستند الهام گرفته شده است، مانند بازی چراغ قرمز، چرغ سبز که در کره با نام «گل موگونگوا شکوفه داده است» شناخته می شود. بازیکنانی که در این چالش ها شکست بخورند، به روش فیلم هایی مانند Battle Royale و The Hunger Games که در آن ها تنازع برای بقا رخ می دهد، حذف شده و در واقع کشته می شوند. سریال کره ای Squid Game یکشبه به یک پدیده در فرهنگ عمومی تبدیل شده و حتی بر فروش نقاب ها و ابزارهای ترسناک هالووین نیز تاثیر گذاشته است، در حالی که برخی به سبک شخصیت های محبوب خود در این سریال لباس می پوشند.
در گزارش تازه سی ان ان و دیگر رسانه ها، سریال Squid Game توانسته جای سریال Bridgerton را به عنوان پربیننده ترین سریال تاریخ نتفلیکس بگیرد. سریال Bridgerton در ۲۸ روز اول انتشار خود توسط ۸۲ میلیون اکانت تماشا شده بود در حالی که Squid Game در ۲۵ روز ابتدایی نمایش خود از رکورد دیده شدن توسط ۱۱۱ میلیون اکانت نیز گذشته است. با توجه به این که این سریال تماماً با حضور بازیگران کره ای کمتر شناخته شده در سطح بین المللی و با دیالوگ های کره ای ساخته شده و نتفلیکس پیش از انتشار، تبلیغات چندانی در مورد آن نکرده بود، تبلیغ شخص به شخص مهم ترین عامل دیده شدن سریال Squid Game در سطح بین المللی بوده است.
به نظر می رسد موفقیت بی سابقه این سریال کره ای باعث علاقمندی بیش از پیش به سینما و تلویزیون کره جنوبی شود که بدنبال موفقیت فیلم Parasite در اسکار ۲۰۲۰، بیش از گذشته برای مخاطبان جهانی جذابیت پیدا کرد. همچنین موفقیت این سریال کره ای باعث خواهد شد سرویس های استریمینگ در پروژه های ریسکی که ضرورتاً استانداردهای قالب هالیوود را دنبال می کنند، سرمایه گذاری نمایند.