سایت خبری طلا

از بین رفتن قدرت صعودی طلا، فلز زرد عقب نشینی کرد

منبع: Kitco


قیمت طلا که در هفته گذشته یک روند صعودی قابل توجه را در پیش گرفته بود با افت شدیدی مواجه شده و توان صعودی خود را از دست داد.


قیمت طلا پس از رسیدن به سطح 1800 دلار با مقاومت گسترده مواجه شد و تا 1767 دلار کاهش یافت. تحلیلگران می گویند تا زمانی که علاقه کافی برای عبور طلا از موانع فنی کلیدی آن وجود نداشته باشد روند صعودی شکل نخواهد گرفت.

روز جمعه هفته گذشته داده های مربوط به خرده فروشی ایالات متحده منتشر شد که رشد قابل ملاحظه ای را نشان می داد و این به معنای بهبود اقتصاد تفسیر شده و قیمت طلا کاهش یافت.

این در حالی است که پیش از این افزایش تورم و همچنین داده های ضعیف مربوط به مشاغل باعث شده بود تا قیمت طلا در اواسط هفته بتواند حتی تا عدد 1801 دلار صعود کند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار بلو لاین فیوچرز اظهار داشت که سقوط قیمت طلا ناشی از سه عامل بهبود بازار های سهام، افزایش بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده و اقدامات فدرال رزرو در جهت افزایش نرخ بهره است.

علاوه بر این موارد صعود قیمت بیت کوین به بالای 60 هزار دلار نیز فشار بسیار زیادی به بازار طلا وارد کرده است چراکه از پیش از این تا کنون طلا و بیت کوین رقابت تنگاتنگی با یکدیگر در میان سرمایه گذاران داشته اند.

با این وجود بسیاری از تحلیلگران با وجود افت طلا همچنان به آینده آن خوش بین هستند و بر این باورند که تقاضا برای طلا طی روز های آینده افزایش خواهد یافت.

باب هابرکورن، کارگزار ارشد RJO Futures، گفت: رسیدن طلا به بالای 1800 دلار همیشه دشوار بود. اما این کاهش قیمت یک فرصت خرید است. ترس در حال افزایش است و بسیاری از مردم به دنبال امنیت هستند. طلا، ارزهای دیجیتال و خزانه داری معمولاً جایی است که می روند.

هابرکورن اشاره کرد که دلیل اینکه طلا هم اکنون برای مدت طولانی زیر 1800 دلار مانده است، نگرانی ها نسبت به افزایش نرخ بهره است اما با توجه به شرایط فعلی بسیار بعید است که فدرال رزرو بتواند به شکی ناگهانی شدید و این کار را انجام دهد.