سامسونگ سومین بتای One UI 4 را برای سری گلکسی S21 منتشر کرد

شرکت سامسونگ بتای رابط کاربری One UI 4 را تقریبا یک ماه پیش منتشر کرد و اجازه استفاده از آن را برای برخی کاربران، قبل از انتشار نسخه پایدار فراهم کرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، شرکت سامسونگ بتای رابط کاربری One UI 4 را تقریبا یک ماه پیش منتشر کرد و اجازه استفاده از آن را برای برخی کاربران، قبل از انتشار نسخه پایدار فراهم کرد. اوایل ماه جاری دومین نسخه بتا با بهبود عملکرد و رفع مشکلات مربوط به رم، صفحه کلید و برخی موارد دیگر عرضه شد. حالا این شرکت کره‌ای سومین بتا را برای گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا منتشر کرده که انتشار اندروید ۱۲ برای این محصولات در آینده نزدیک حکایت دارد.

کاربران فروم XDA گفته‌اند سومین نسخه بتا ۹۷۵ مگابایت حجم دارد و با ورژن G998BXXU3ZUJG ،G998BOXM3ZUJB و G998BXXU3ZUJB منتشر می‌شود. تغییرات جدید شامل بهبود دستیار صوتی در اپ دوربین و رفع مشکل کار نکردن بیکسبی در صفحه قفل می‌شود. این نسخه بر اساس کد پایدار AOSP 12.0 است و سطح امنیتی را تا نوامبر ۲۰۲۱ افزایش می‌دهد.

از مهم‌ترین تغییرات این نسخه می‌توان به رفع ایراد افکت نور برای حیوانات و رفع خطایی که باعث راه‌اندازی مجدد گوشی بعد از تغییر تم آن می‌شد، اشاره کرد. رابط کاربری One UI 4 در خیلی از بخش‌ها تغییرات زیادی به خود دیده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. باز طراحی صفحه تنظیمات سریع، ویجت‌های جدید برای صفحه هوم، بهبود دارک مود، انیمیشن‌های جدید هنگام شارژ گوشی، بهبود تجربه چند وظیفگی و برخی موارد دیگر از آن جمله هستند.

گوگل در اندروید ۱۲ سبک طراحی خود را عوض کرده و از طریق Material You از دکمه‌های بزرگ و رنگ‌های متنوعی در سیستم استفاده می‌کند. سامسونگ نشانگرهای دیداری اندروید ۱۲ برای میکروفن و دوربین را به رابط کاربری خود می‌آورد تا در زمان استفاده از آن‌ها نسبت به حریم خصوصی خود اشراف داشته باشید. ویجت‌ها هم تغییرات زیادی داشته‌اند تا حال و هوای مدرن‌تری پیدا کنند. البته ظاهر آن‌ها به اندازه ویجت‌های گوگل رادیکال نیست، اما گوشه‌های گردتری دارند.