به گزارش موبوایران، اگر شما جزو کاربرانی هستید که هنوز استیکر اشتراک گذاری لینک در استوری اینستاگرام برای شما اضافه نشده، نگران نباشید. این پلتفرم که از چند ماه قبل این قابلیت را در اختیار عدهی محدودی از کاربران قرار داده بود، اکنون اعلام کرده که بهزودی تقریبا همهی کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود تا از ویژگی جدید استیکر اشتراک گذاری لینک در استوری خود استفاده کنند.
این استیکر نیز عملکردی مشابه سایر استیکرها دارد. شما میتوانید با پیدا این استیکر و کپی کردن آدرس URL، آن را به همراه عکس یا ویدیوی خود استوری کنید. اینستاگرام میگوید که در حال کار بر روی گزینههایی برای کاربران است تا استیکر را سفارشی کنند و زمینه و اطلاعات بیشتری را در مورد صفحهای که کاربران به آن هدایت میشوند، به آنها بدهد. اینستاگرام فقط به کاربرانی اجازه انتشار لینک در استوری را میداد که حسابشان تایید شده بود یا بیش از ۱۰ هزار دنبالکننده داشتند. ولی اکنون شرایط تغییر کرده و بهزودی تقریبا تمام کاربران میتوانند از طریق یک استیکر در استوری خود لینک به اشتراک بگذارند.
برخلاف روش قبلی که در آن مخاطب باید صفحه را به سمت بالا میکشید تا لینک باز شود، در این روش لینکها درون خود استیکر قرار میگیرند و با یک لمس، شما را به آدرس اینترنتی مورد نظر منتقل میکنند. افزون بر این، کاربران میتوانند به استوریهایی که از این استیکرها استفاده میکنند پاسخ دهند، در حالی که در استوریهای لینکدار قبلی این امکان وجود نداشت. شایان ذکر است که همه افراد نمیتوانند از این قابلیت جدید استفاده کنند. حسابهای کاربری جدید و آنهایی که اغلب اطلاعات نادرست و محتواهای خشونتبار را منتشر میکنند، این قابلیت برای آنها اضافه نخواهد شد. اینستاگرام اعلام کرده که این اقدام، بخشی از تلاشهایش برای محدود کردن محتوای مضر در این پلتفرم است.
اینستاگرام اکنون اشتراکگذاری لینکها را زیر نظر خواهد گرفت و مراقب نشر اطلاعات نادرست و اسپم خواهد بود. ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام میگوید که استفاده از استیکرها به روش فعلی به سازوکار استفاده کاربران از مجموع قابلیتهای این پلتفرم نزدیکتر است، بنابراین کل سیستم را با هم یکپارچهتر میکند. او همچنین اضافه کرد که استیکرهای لینک شیوه نهایی مدنظر اینستاگرام برای ارائه لینکهاست. البته مدیر اینستاگرام تاکید کرده که لینکها قرار است به استوریها محدود بمانند و این شرکت هیچ برنامهای برای آوردن آنها به فید یا سایر بخشهای اپلیکیشن ندارد.
اینستاگرام در طی چند وقت اخیر دست به تغییرات بزرگی زده و اخیرا نیز در حال کار بر روی ابزارهای جدیدی است تا کسب درآمد از طریق سرویسهای خود را برای سازندگان آسانتر کند. این پلتفرم بر روی قابلیت جدید فروشگاههای تابع که برای اولین بار در رویداد هفته Creator در ماه ژوئن مطرح شد کار میکند. فروشگاههای تابع، فرمت جدیدی از فروشگاههای خرید موجود در فیسبوک هستند. اما آخرین نسخه از این فروشگاهها به سازندگان اجازه میدهد تا محصولاتشان را برای فروش در دسترس کاربران قرار دهند. اینستاگرام همچنین بر روی قابلیتهای جدید صندوق پیام ورودی کار میکند تا برندها بهراحتی بتوانند با اسپانسرهای خود ارتباط برقرار کنند.
این شرکت اعلام کرده که این کار به اینگونه پیامها الویت میدهد تا در بین سایر پیامها گم نشوند. اینستاگرام همچنین در حال کار بر روی قابلیتی است که سازندگان را به سهولت در اختیار اسپانسرها قرار میدهند. با استفاده از این ابزارها، سازندگان میتوانند برندهای دلخواه خود را مستقیما از طریق این پلتفرم شناسایی کنند. علاوه بر این، برندها میتوانند بر اساس عواملی مانند تعداد دنبال کنندگان، سازندگان متناسب با نیازهای خود را بیابند.
بد نیست بدانید که اینستاگرام در راستای بالابردن رضایت کاربران خود و بهعنوان حرکتی رو به جلو در انتشار محتواهای ویدیویی، قصد آزمایش قابلیتهای جدیدی را در پلتفرم خود دارد. در ابتدا اینستاگرام تصمیم دارد تا محدودیت ۱۵ ثانیهای استوریها را تا یک دقیقه افزایش دهد تا ما با ویدیوهای یکپارچهای در استوریها روبهرو شویم. بخش توسعهی اینستاگرام اعلام کرد که بهزودی استوریها با هدف تشویق کاربران به تولید محتواهای ویدیویی به ۶۰ ثانیه افزایش خواهند یافت.
این روزها اینستاگرام به شبکهی اجتماعی اول کاربران در بسیاری از نقاط دنیا تبدیل شده است. حدود یک هفتهی پیش، این پلتفرم محبوب از قابلیت جدیدی برای پخش زنده با نام Live Scheduling رونمایی کرد که در واقع ابزار زمانبندی لایوهای اینستاگرام محسوب میشود. ویژگی جدید Live Scheduling به کاربران اجازه میدهد که برنامههای لایو خود را تا ۹۰ روز قبل از فرارسیدن موعد مقرر برنامهریزی کنند. قابلیت Collabs از دیگر قابلیتهای اینستاگرام است که که به کاربران اجازه میدهد به طور مشترک یک پست معمولی یا Reel را منتشر کنند. روی هم رفته به لطف قابلیت Collabs، پست یا Reel مشترک بین دو اکانت برای فالوورهای هر دوی آنها منتشر میشود و همچنین کامنتها و تعداد لایکها هم به طور مشترک در اختیار آنها قرار میگیرد.