به گزارش موبوایران، شیائومی روز گذشته و در جریان رویداد مربوط به رونمایی از گوشیهای سری ردمی نوت ۱۱ در رابطه با تعداد گوشیهای فروختهشدهی این شرکت در سراسر جهان و همچنین تعداد فروشگاههای این شرکت صحبت کرد.
ردمی یکی از بهترین زیرمجموعههای شیائومی به حساب میآید که با تولید و عرضهی محصولاتی فوقالعاده باکیفیت، قدرتمند و البته ارزانقیمت توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران دنیا را به خود جلب کند. این شرکت در زمینههای مختلفی نظیر گوشی هوشمند، گجتهای پوشیدنی، لپتاپ و بسیاری موارد دیگر فعالیت میکند و در تمامی آنها هم سیاست قیمتی بینظیر خود را حفظ کرده است. در نتیجه به لطف این شرکت شیائومی توانست سود زیادی را بدست بیاورد.
روز گذشته شاهد رونمایی از گوشیهای سری ردمی نوت ۱۱ این شرکت بودیم که در دستهی گوشیهای اقتصادی تا میانرده قرار میگیرند و قیمت بسیار مناسبی هم در مقابل امکاناتی که دارند برایشان در نظر گرفته شده است (۱۹۰ تا ۳۵۰ دلار). اما در جریان رونمایی از این گوشیها فقط در رابطه با آنها صحبت نشد. لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی در لابلای این رونمایی به عملکرد فوقالعادهی گوشیهای سری ردمی نوت در سراسر جهان پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که تا به این لحظه، بیش از ۲۴۰ میلیون گوشی از این سری محبوب در سراسر جهان به فروش رفته است.
اینطور که به نظر میرسد، سرعت فروش گوشیهای شیائومی ردمی نوت ۱۱ بسیار فراتر از چیزی بود که تصور میکردیم چرا که در ماه مه همین امسال، ردمی توانسته بود ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند اما ظرف مدت چند ماه این تعداد به بیش از ۲۴۰ میلیون دستگاه رسید که آماری فوقالعاده برای این شرکت به حساب میآید.
در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، ردمی موفق شده بود ۱۴۰ میلیون گوشی از سری ردمی نوت را در سراسر جهان به فروش برساند که این آمار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ حدودا ۱۰۰ میلیون بود. اما در ۵ ماه گذشته آنقدری رشد سریعی را از این شرکت چینی شاهد بودیم که شاید حتی خود ردمی یا شیائومی هم انتظارش را نداشتند. با توجه به آماری که ردمی در فروش گوشیهای سری نوت ثبت کرد، نرخ فروش ماهیانهی گوشیهای این سری را میتوان ۸ میلیون تخمین زد که آمار خوبی محسوب میشود.
یکی از عواملی که به ردمی در ثبت چنین رکورد کمنظیری کمک کرد، تعداد فروشگاههایی بود که در حال حاضر در سراسر جهان مشغول به فعالیت هستند. با گسترش شبکهی خردهفروشان، ردمی هم توانست فروش گوشیهای خود را به تدریج بیشتر و بیشتر کند. این شرکت با علم بر اهمیت زیاد فروشگاهها، تصمیم گرفت تا آخر این ماه تعداد آنها را به ۱۰٫۰۰۰ واحد در سراسر جهان برساند. این صحبتها را لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی و مسئول بخش بینالملل شیائومی در خلال رویداد دیروز انجام داد و بنابراین کاملا از بابت صحت آنها مطمئن هستیم.
اگر شیائومی و ردمی بتوانند در کنار هم به این هدف دست پیدا کنند و تعداد فروشگاههای خود را در سراسر جهان به ۱۰٫۰۰۰ یا بیشتر برسانند، قطعا شاهد پیشرفت چشمگیر آنها خواهیم بود چون از بابت عملکرد آنها کاملا مطمئن هستیم و تنها چیزی که باقی میماند یک تبلیغات مناسب و فضایی جهت فروش است که به نظر میرسد به آن هم کاملا فکر شده است.
در حال حاضر شیائومی و ردمی میخواهند بیش از ۸۰ درصد کشور چین را تحت پوشش فروشگاههای خود داشته باشند. البته حالا هم بخشهایی از چین به صورت کامل تحت پوشش آنها قرار دارد و باید دید طی سالهای آتی وضعیت چگونه پیش خواهد رفت.