سایت خبری طلا

نسل جدید رنجرور با فناوری نویز کنسلینگ رونمایی شد

منبع: دیجیاتو


لندرور از نسل پنجم رنجرور رونمایی کرد. این نسل از رنجرور روندی تکاملی را طی کرده و در نمای جلو و جانبی بیشتر به یک فیس‌لیفت شباهت دارد تا تغییر نسل.


به گزارش موبوایران، لندرور از نسل پنجم رنجرور رونمایی کرد. این نسل از رنجرور روندی تکاملی را طی کرده و در نمای جلو و جانبی بیشتر به یک فیس‌لیفت شباهت دارد تا تغییر نسل. اما نمای عقب این شاسی‌بلند لوکس جنجالی طراحی شده و دیگر خبری از آن طراحی زیبا و جذاب نسل قبلی در پشت این نسل نیست. موتور V8 ساخت ب‌ام‌و با ۵۲۳ اسب بخار قدرت و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها از ویژگی‌های اصلی این نسل از رنجرور هستند.

لندرور می‌گوید در طراحی این نسل از رنجرور سعی کرده سادگی را در دستور کار قرار دهد. این مساله با دقت در سطوح صاف و یکدست قسمت‌های مختلف بدنه به‌وضوح مشخص است. نکته جالب توجه اینکه تغییرات اعمال شده در سبک طراحی، ضریب آیرودینامیک این شاسی‌بلند درشت‌جثه را به ۰.۳۰ رسانده است.

در داخل کابین اضافه شدن نمایشگر بزرگ ۱۳.۱ اینچی سیستم اینفوتینمنت را می‌توان شاخص‌ترین تغییر موجود دانست. البته نمایشگر پشت فرمان هم حالا ۱۳.۷ اینچی است! در قسمت عقب نیز دو نمایشگر ۱۱ اینچی برای سرگرم کردن سرنشینان نصب شده؛ در صورت سفارش صندلی‌های تشریفاتی برای این قسمت یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی به روی زیرآرنجی میانی اضافه می‌شود.

این نسل از رنجرور در تریم Autobiography به سیستم صوتی ۱۶۰۰ واتی مریدین با ۳۵ اسپیکر و فناوری نویز کنسیلینگ مجهز شده تا سرنشینان از صدای ناب موسیقی نهایت لذت را ببرند. بد نیست بدانید در صورت سفارش مشتری دو اسپیکر ۲۰ واتی در پشت سری صندلی‌ها نصب می‎شود. این اسپیکرها حسی شبیه به هدفون‌های رده‌بالا را به سرنشینان منتقل می‌کنند.

نسل پنجم رنجرور بر مبنای پلتفرم جدید MLA-Flex لندرور تولید می‌شود. این نسل در دو نسخه استاندارد و فاصله محوری طولانی وارد بازار خواهد شد و مشتری می‌تواند آن را با ۴، ۵ و یا ۷ صندلی سفارش دهد.

لیست پیشرانه‌های این نسل از رنجرور بسیار متنوع بوده و شامل دو پیشرانه هیبریدی شارژی، ۳ پیشرانه بنزینی و ۳ پیشرانه دیزلی می‌شود. نکته جالب اینکه نسخه تمام الکتریکی این نسل نیز در حال توسعه بوده و سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

قوی‌ترین تریم رنجرور پنجم با کد P530 شناخته می‌شود. نیروبخش این تریم یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است که توانایی تولید ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن کتر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید این موتور همان موتور معروف ب‌ام‌و است که در چند مدل سری M انجام وظیفه می‌کند. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت ZF به سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شود. شتاب صفر تا صد این نسخه ۴.۶ ثانیه اعلام شده است.

تمامی تریم‌های مختلف این نسل از رنجرور به سیستم چهار چرخ محرک و قفل دیفرانسیل عقب مجهز هستند. سیستم تعلیق این نسل از نوع بادی تطبیق‌پذیر بوده و در محور عقب از نوع پنج اتصالی است. این سیستم تعلیق هوشمند با کمک GPS مسیر پیش رو را تشخیص داده و خود را برای مواجهه با پیچ‌ها یا پستی و بلندی‌ها آماده می‌کند. علاوه‌بر این، سیستم تعلیق رنجرور پنجم با کروز کنترل تطبیق‌پذیر و دستیار فرمان نیز به منظور دستیابی به یک سواری نرم و راحت همکاری‌هایی در پشت پرده دارد!

آنتی رول بار یا میله‌های ضد واژگونی این نسل از رنجرور بصورت الکترونیکی کنترل می‌شوند تا راحتی سواری تضمین شود. به گفته لندرور در مقایسه با سیستم هیدرولیکی، سیستم الکترونیکی خیلی سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد و در مواقع ضروری می‌تواند تا ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور روی بدنه اعمال کند.

مثل مرسدس بنز S کلاس و آئودی A8 این نسل از رنجرور هم از محور عقب فرمان‌پذیر سود می‌برد. با اتکا به این ویژگی، چرخ‌های محور عقب رنجرور ۲۰۲۲ می‌توانند تا ۷.۳ درجه زاویه بگیرند. این ویژگی شعاع گردش رنجرور جدید را به ۱۱ متر کاهش داده است.

تحویل رنجرور ۲۰۲۲ از بهار پیش رو آغاز خواهد شد. قیمت این نسل از ۱۰۴ هزار دلار در آمریکا شروع می‌شود و تا ۱۶۳۵۰۰ دلار برای نسخه فاصله محوری طولانی از تریم پرچمدار P530 First Edition بالا می‌رود. در تصویر زیر می‌توانید لیست قیمت و پیشرانه به کار رفته در هر تریم را مشاهده نمایید.