افزایش بی جان قیمت طلا، روز های چهارشنبه و جمعه آینده طلا را مشخص خواهند کرد

قیمت طلا در روز گذشته توانست افزایش اندکی را تجربه کند اما کارشناسان بر این باورند که آینده قیمت طلا در روز های چهارشنبه و جمعه پیش رو مشخص خواهد شد.

خبر را برای من بخوان

هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن با 9 دلار افزایش، 1793 دلار در حال معامله است و هر اونس نقره نیز در بازار های جهانی با 0.12 دلار افزایش در عدد 24 دلار قرار گرفته است.

حمایت خفیف ناشی از ضعیف شدن شاخص دلار آمریکا، افزایش قیمت نفت خام و کاهش بازده اوراق قرضه دولتی آمریکا باعث شد تا طلا بتواند در روز گذشته یک رشد نسبی را تجربه کند.

کارشناسان انتظار دارند که جهت گیری قیمت طلا در آینده تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه مبنی بر تغییر سیاست های مالی خود و انتشار داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده در روز جمعه مشخص شود.

برخلاف بازار فلزات گرانبها، بازار های سهام جهانی در روز گذشته روند صعودی نسبتا قدرتمندی را تجربه کردند. شاخص های نزدک و اس پی 500 دیروز توانست به بالاترین سطح خود نزدیک شوند.

در دیگر بازار ها ما شاهد کاهش اندک شاخص شاخص دلار نسبت به همتایان خود هستیم و قیمت نفت خام نایمکس نیز با رشدی قابل توجه در عدد 84 دلار به ازای هر بشکه قرار گرفته است. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در حال حاضر به 1.573 درصد رسیده است.

از نظر فنی نمودار ها روند حرکت قیمت طلا را صعودی نشان می دهند اما با این حال اگر طلا نتواند سطوح جدیدی را به دست آورده و از برخی مقاومت هایش عبور کند، روند نزولی جایگزین روند صعودی فعلی خواهد شد.

اولین مقاومت کلیدی پیش روی قیمت طلا نقطه 1800 دلار می باشد که عبور از آن می تواند حرکت صعودی را زنده کند. مقاومت بعدی در عدد 1815 دلار قرار گرفته و مقاومت بعدی نیز در نقطه 1836 دلار قرار دارد که طلا طی ماه های اخیر موفق به شکستن آن نشده است.

از طرف دیگر قیمت طلا در عدد 1780 دلار از حمایت خوبی برخوردار است. در صورتی که روند نزولی تشدید شود فلز زرد در نقطه 1772 دلار حمایت شده و کف پشتیبانی طلا نیز در عدد 1750 دلار قرار دارد.