سایت خبری طلا

طلا در بالا ترین قیمت 2 ماه اخیر خود قرار گرفت

منبع: fxstreet


قیمت طلا در روز جمعه رشد شدیدی را از خود نشان داده و قیمت آن به بالا ترین نقطه 2 ماه اخیر خود رسید.


در روز جمعه قیمت طلا با بیش از 20 دلار افزایش توانست به بالا ترین نقطه 2 ماه اخیر خود در عدد 1817 دلار برسد. در صورتی که طلا بتواند قیمت خود را در بالا تر از این سطح باقی نگه دارد می تواند به سمت مقاومت شدید خود در عدد 1830 دلار حرکت کرده و آن را به چالش بکشد.

مهم ترین عامل افزایش قیمت طلا در روز جمعه را می توان کاهش شدید بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده دانست که هزینه فرصت نگهداری فلزات گرانبها را کاهش می‌دهد و جذابیت آن را برای سرمایه گذاران بیشتر می سازد.

بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده علیرغم افزایش قدرتمند داده های بازار کار که در روز جمعه منتشر شد از عدد 1.55 درصد به 1.45 درصد سقوط کرد که ناشی از تصمیم بانک های مرکزی مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره بود.

از طرف دیگر شایعه هایی مبنی بر تغییر رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا یا همان فدرال رزرو به وجود آمده است که می تواند دیگر عامل کاهش شدید بازده ده ساله باشد.

حال بسیار مهم است که در هفته پیش رو بانک های مرکزی جهان در کنار فدرال رزرو چه تصمیبمی برای آینده سیاست های پولی خود و اقتصاد جهانی خواهند گرفت که می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشد.

از طرفی در صورتی که بانک های مرکزی شروع به افزایش نرخ بهره خود کنند و بازده ده ساله ایالات متحده افزایش یابد، قیمت طلا بار دیگر کاهش خواهد یافت اما در غیر این صورت می تواند به سمت مقاومت کلیدی خود در عدد 1835 دلار حرکت کند.