به گزارش موبوایران، شرکت منصوری که بخاطر شکایت فراری روزهای پر سر و صدایی را سپری میکند، از نسخه ارتقا یافته استون مارتین DBX رونمایی کرد. به رسم گذشته، در این پروژه نیز منصوری تغییرات زیادی را در چهره DBX اعمال کرده و از فیبرکربن بطور گسترده بهره گرفته است. در بخش فنی هم این تیونر مشهور بازنگریهای فراوانی انجام داده و توانسته ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور از دل موتور DBX بیرون بکشد.
در نمای ظاهری، سپر جدید، اسپویلر جلو، گلگیرهای متورم، رکابهای جانبی و دیفیوزر حجیم عقب از جمله مشخصات استون مارتین DBX تیونینگ منصوری هستند. طبق انتظار تقریبا تمامی اجزای اضافه شده جنسی از فیبرکربن دارند. اما بدون شک جذابترین و شاخصترین ویژگی این کراساوور انگلیسی در نمای بیرونی وجود دو اسپویلر بزرگ در انتهای خودرو است.
یکی از این اسپویلرها به سقف چسبیده و دیگری روی درب عقب قرار دارد. منصوری تاکید میکند این اسپویلرها تزئینی نیستند و با همکاری دیفیوزر حجیم عقب ایرودینامیک DBX را به میزان چشمگیری بهبود میبخشند.
استون مارتین DBX تیونینگ منصوری روی رینگهای بزرگ ۲۴ اینچی حرکت میکند. این رینگها طراحی خاصی دارند و به شکلی بهتر جریان هوا را به سمت دیسکها و لنتها انتقال میدهند.
همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، منصوری در بخش موتور نیز بازنگریهای فراوانی انجام داده است. نصب توربوشارژرهای بزرگتر، برنامهریزی مجدد ECU، نصب سیستم اگزوز جدید و استفاده از فیلتر هوای اسپرت از تغییرات اصلی در این بخش هستند.
به لطف این تغییرات، موتور ۴ لیتری V8 و توئین توربوی این کراساوور خوشاستیل انگلیسی حالا میتواند ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور که توسط مرسدس AMG ساخته شده، در حالت استاندارد ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
با اتکا به این موتور قدرتمند، استون مارتین DBX تیونینگ منصوری قادر است در عرض ۳.۸ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. در مسیر مستقیم هم این کراساوور جذاب میتواند به نهایت سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بد نیست بدانید DBX استاندارد شتابی برابر با ۴.۳ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۲۹۱ کیلومتر در ساعت دارد.
همانند نمای بیرونی، در داخل کابین هم مشکی رنگ غالب است. البته وجود رگههایی از رنگ سبز در قسمتهای مختلفی چون صندلیها، کنسول میانی، داشبورد و زیرپاییها کابین را از آن حالت یکنواختی خارج کرده؛ ناگفته نماند در این بخش تقریبا تمامی سطوح جنسی از چرم دارند و قطعات تزئینی هم از فیبرکربن هستند.
در رابطه با قیمت پروژه جدید منصوری اطلاعاتی در دست نیست، ولی رقم نهایی قطعا بسیار بیشتر از ۱۷۵ هزار دلاری خواهد بود که استون مارتین برای DBX استاندارد از مشتریان طلب میکند.