صعود شدید قیمت طلا، فلز زرد دوباره به اوج های گذشته باز خواهد گشت؟

طی روز های گذشته قیمت طلا رشد بسیار زیادی را از خود نشان داده و توانست روند حرکت خود را بار دیگر صعودی کند.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا در روز جمعه توانست رشد بسیار زیادی را از خود نشان داده و با 25 دلار افزایش (1.4 درصد) بالاتر از سطح کلیدی 1800 دلار در عدد 1818 دلار قرار گرفت.

با وجود کاهش خرید اوراق قرضه از ماه جاری، هفته گذشته رئیس فدرال رزرو جروم پاول اعلام کرد تورم به وجود آمده در شرایط نامشخصی قرار داشته و هنوز برای افزایش نرخ بهره بسیار زود است.

با عقب نشینی فدرال رزرو و تعویق زمان افزایش نرخ بهره بازار طلا توانست بار دیگر یک روند صعودی قابل توجه را در پیش گرفته و به بالای 1800 دلار صعود کند.

قیمت طلا در حالی افزایش یافت که داده های مشاغل غیر کشارزی ایالات متحده رشد قابل توجهی را نشان داده و بسیار بالا تر از پیش بینی ها قرار گرفت؛ این در حالی است که معمولا با افزایش داده های مشاغل قیمت طلا کاهش می یابد.

طلا

بارت ملک، کارشناس بازار گفت که دلیل بی توجهی طلا به داده های مشاغل پایین بودن نرخ مشاکت بود. وی اشاره کرد که پایین بودن نرخ مشارکت به این معناست که هنوز فاصله زیادی تا اشتغال کامل وجود دارد.

ملک در ادامه ابراز داشت که فدرال رزرو برای رسیدن به اشتغال حداکثری، نرخ بهره را برای مدت طولانی تری پایین نگه خواهد داشت چراکه اقتصاد گرم تر باعث می شود افراد تمایل بیشتری به بازگشت به سرکار داشته باشند.

طبق گفته کارشناسان در صورتی که طلا بتواند بالاتر از 1809 دلار حرکت پایداری از خود نشان دهد می تواند در روز های پیش رو شانس صعودی بسیار زیادی داشته باشد.