به گزارش موبوایران، اپلیکیشن عکس منسوخ شده Phhhoto از متا شکایت کرده و ادعا میکند این پلتفرم اجتماعی با ادعای تمایل به همکاری با اپ ویژگیهای آن را کپی و نامش را در نتایج جستجو حذف کرد.
ورج اعلام کرد، به عبارت دیگر فیس بوک قبلا این اپ را به طور کامل از کسب و کار خود بیرون کرد.
فناوری اپ Phhhoto به کاربران اجازه میداد در یک مرحله ۵ عکس پشت سرهم بگیرند و سپس آن را به یک ویدئو تبدیل کنند. کاربران میتوانستند ویدئوی مذکور را در فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
اکنون Phhhoto در شکایتی فیس بوک را متهم کرده قابلیت اصلی این برنامه را کپی کرده است. طبق جزئیات موجود در شکایتنامه در ۲۰۱۵ میلادی متا پس از مسدود کردن دسترسی Phhhoto به API اینستاگرام، قابلیت تبدیل عکسها به ویدئوی کوتاه را با نام بومرنگ در این شبکه اجتماعی عرضه کرده است.
طبق اطلاعات موجود اپ Phhhoto در سال ۲۰۱۴ میلادی راه اندازی و در ۲۰۱۷ میلادی تعطیل شد. Phhhoto ادعا میکند در زمان اوج فعالیتش ماهانه ۳.۷ میلیون کاربر فعال داشته و افراد مشهور زیادی کاربر آن بودهاند.
Phhhoto ادعا میکند مارک زاکربرگ مدیرارشد اجرایی فیس بوک، کوین سیسروم مدیر ارشد اجرایی سابق اینستاگرام و چند کارمند دیگر فیس بوک، اپ را در آگوست ۲۰۱۴ میلادی دانلود و ویژگیهای آن را بررسی کردند.
برایان هارن مدیر سابق بخش شراکت استراتژیک فیس بوک در فوریه ۲۰۱۵ با Phhhoto تماس گرفت و پیشنهاد اضافه کردن فناوری اپ به فیس بوک مسنجر را ارائه کرد. اما اپلیکیشن این پیشنهاد را رد کرد. بعداً هارن پیشنهاد کرد محتوای Phhhoto در فید خبری کاربران فیس بوک نشان به کار گرفته شود.
درهرحال پس از سرمایه گذاری کلان در این پروژه، هارن اعلام کرده بود مذاکرات حقوقی داخلی مانع از همکاری دو شرکت است. در مارس ۲۰۱۵ میلادی تنظیمات اینستاگرام عوض شد و کاربران Phhhoto نمیتوانستند دوستانشان در اینستاگرام را پیدا کنند.
این اپلیکیشن ادعا میکند هارن به تیمش گفته بود فیس بوک از اینکه تعداد کاربرانPhhhoto به دلیل ارتباط با اینستاگرام افزایش یافتهاند، عصبانی است.
پس از آن هنگامیکه در اکتبر ۲۰۱۵ نسخه اندروید Phhhoto عرضه شد، اینستاگرام نیز بومرنگ را ارائه کرد. علاوه برآن این اپ در مارس ۲۰۱۶ متوجه شد محتوای آن در اینستاگرام حذف میشود.
در شکایتنامه Phhhoto آمده است: اقدامات فیس بوک و اینستاگرام، Phhhoto را به عنوان یک کسب و کار کارآمد از بین برد و چشم انداز شرکت برای سرمایه گذاری را تخریب کرد. شرکت در نتیجه رفتار غیررقابتی فیس بوک، شکست خورد.