طلا همچنان در حال ادامه دادن به روند صعودی خود است

روز گذشته برای سومین روز متوالی قیمت طلا افزایش یافت و در بالا ترین سطح چند ماه اخیر خود قرار گرفت. بسیاری از کارشناسان بازار پیش بینی می کنند که روند صعودی قیمت طلا ادامه داشته باشد.

خبر را برای من بخوان

طلا پس از سه روز افزایش قیمت هم اکنون در زمان نگارش این خبر به ازای هر اونس 1824 دلار در حال معامله بوده و نقره نیز با رشد قابل توجه در روز های گذشته در عدد 14.40 دلار قرار گرفته است.

ترکیبی از کاهش ارزش شاخص دلار و همچنین ادامه دادن بانک های مرکزی به سیاست های سازگار خود عواملی بودند که توانستد باعث رشد قیمت طلا طی روز های اخیر شده و آن به 1824 دلار برسانند.

هرچند باید اشاره کرد که عامل اصلی افزایش قیمت طلا در روز گذشته ضعف دلار آمریکا بود و دیگر عوامل نقش بسیار کمرنگ تری در این زمینه ایفا کردند.

تا پیش از این دفعه آخرین باری که طلا در این سطح معامله شده بود 3 سپتامبر بود. در آن زمان طلا به مقاومت شدید 1836 دلاربی برخورد کرده و تا 1720 دلار سقوط کرد.

پس از آن نیز سطح 1800 دلاری برای طلا تبدیل به یک مقاومت کلیدی شده و عبور از آن بارها به شکست ختم شد. اما طی روز های اخیر این فلز گرانبها توانست از این سطح عبور کرده و در آنجا تثبیت گردد.

عاملی که توانست طلا را تا این حد صعودی کند؛ بانک های مرکزی کشور های بزرگ جهان بودند که اعلام کردند نرخ بهره خود را حداقل برای کوتاه مدت همچنان پایین نگه خواهند داشت.

این موضوع به همراه افزایش هرچه بیشتر نرخ تورم باعث شد تا سرمایه گذاران بار دیگر به سمت این فلز گرانبها بازگشته و خریداران بیشنری وارد بازار گردند.

حال تمام نگاه ها به سمت داده های تورم است که قرار است طی روز های آینده منتشر شده و می تواند روند حرکت قیمت طلا را مشخص کند.