قیمت طلا همچنان در قله ی ماه های اخیر

قیمت طلا در هفته گذشته توانست صعود بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده و قیمت آن به قله چند ماه اخیر رسید. با این حال در روز گذشته کمی کاهش پیدا کرده و پایین آمد.

خبر را برای من بخوان

با صعود قیمت طلا به بالای 1850 دلار در هفته گذشته و رسیدن آن تا مرز های کانال 1870 دلاری، روز گذشته شاهد اصلاح قیمت این فلز گرانبها بودیم و طلا با بیش از 5 دلار کاهش در عدد 1856 دلار قرار گرفت.

کارشناسان بر این باورند که این اصلاح قیمت طلا کاملا طبیعی بوده و پس از یک روند صعودی شدید، بازار اندکی آرام تر شده و از این رو قیمت طلا اندکی کاهش پیدا می کند.

مهم ترین عاملی که در هفته گذشته باعث افزایش قیمت طلا شد را می توان افزایش تورم ایالات متحده آمریکا و چین دانست. همچنین تصمیم بانک های بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو نسبت به حفظ سیاست های مالی سازگار نیز در افزایش قیمت طلا تاثیر بسیار زیادی داشت.

از طرف دیگر بازار سهام جهانی هفته چندان خوبی را پشت سر نگذاشته است. در هفته گذشته به دلیل افزایش تورم، سرمایه گذاران تمایل کمتری به ریسک پذیری در بازار طلا از خود نشان دادند و از این رو شاخص های بازار سهام کاهش یافت.

در دیگر بازار ها، شاخص دلار آمریکا در روز گذشته تغییر چندانی نکرد اما بازده خزانه داری ایالات متحده رشد زیادی از خود نشان داده و به عدد 1.572 رسید. قیمت نفت خام نایمکس نیز کاهش چشمگیری یافته و به 80 دلار به ازای هر بشکه رسیده است.

از نظر فنی طلا بر روی نمودار ها به شکل قدرتمندی صعودی بوده و اولین مقاومت پیش روی آن که روند صعودی را به چالش می کشد نقطه 1864 دلاری خواهد بود.

در صورتی که طلا بتواند از نقطه 1864 دلاری عبور کرده و بالاتر از آن حرکات پایداری نشان دهد با مقاومت بعدی خود در عدد 1870 دلار مواجه می شود. آخرین نقطه مقاومت قیمت طلا نیز در عدد 1900 دلار قرار دارد.

از طرف دیگر طلا ابتدا در عدد 1845 دلار دارای حمایت قابل توجهی بوده که مانع از حرکت نزولی می شود. نقطه حمایت بعدی قیمت طلا عدد 1830 دلار است و کف حمایتی طلا نیز در عدد 1800 دلار قرار دارد.