سایت خبری طلا

طلا به بالاترین قیمت پنج ماه اخیر خود رسید + تحلیل فنی

منبع: kitco


قیمت طلا در طی روز های گذشته اوج گیری شدیدی را از خود نشان داده و به بالاترین سطح طی 5 ماه گذشته رسیده است. با این حال دیروز با اندکی کاهش نیز همراه شد.


همراه با باز شدن بازار جهانی در روز گذشته، قیمت طلا ابتدا کمی کاهش یافت چراکه از نظر فنی توان صعودی آن کاهش یافته است اما نگرانی ها درباره افزایش بیشتر تورم جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران افزایش داده و در نهایت طلا رشد اندکی را از خود نشان داد.

همانطور که اشاره کردیم تورم علاقه سرمایه گذاران به طلا را حفظ می کند چراکه به عنوان یک دارایی امن می تواند از سرمایه معامله گران حمایت کرده و آن را حفظ کند.

هم اکنون در لحظه نگارش این متن هر اونس طلای جهانی 1867 دلار قیمت دارد که 5 دلار افزایش در روز را نشان می دهد. نقره نیز با 0.09 دلار افزایش در عدد 15.13 دلار قرار گرفته است.

از طرف دیگر شاخص های بازار های سهام جهانی کمی پایین تر قرار گرفته اند. گزارش های سه ماهه شرکت های مختلف مبنی بر سود آنها یک فاند صعودی برای بازار سهام بود اما افزایش تورم سرمایه گذاران را نسبت به بازار سهام نگران می کند.

از طرف دیگر در کشور چین و بخش هایی از اروپا موارد بیماری کووید 19 افزایش یافته است و در نتیجه ان ممکن است بار دیگر رشد اقتصادی کند شود.

در دیگر بازار ها شاخص دلار آمریکا کاهش یافته است. نفت خام نایمکس نیز مقداری کاهش را تجربه کرده و به عدد 79.75 دلار به ازای هر بشکه رسیده است. از طرف دیگر بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا افزایش یافته و به عدد 1.613 رسید.

از نظر فنی طلا در یک روند صعودی قرار داشته و دو مقاومت 1873 و 1885 دلاری در پیش روی خود دارد که در صورت عبور از آنها به مقاومت اصلی خود در عدد 1900 دلار خواهد رسید.

از طرف دیگر هرگونه روند نزولی طلا ابتدا در عدد 1850 دلار محدود شده و افت بیشتر باعث فعال شدن پشتیبانی 1845 دلاری خواهد شد. سطح حمایت اصلی طلا نیز در عدد 1800 دلار قرار دارد.