چند ترفند روانشناسی برای انجام دادن ساده و سریع کارها
شاید برای شما هم انجام دادن یک کار ساده بدون برنامه ریزی دشوار باشد یا اینکه اصلا مشغله هایتان به شما فرصت درست انجام هیچ کاری را ندهد با این حساب چاره کار چیست؟
این مسئله که بتوانید ذهن خود را آرام نگه دارید و اصول یک برنامه ریزی ساده را برای کارهای خود بدانید چند قدم بزرگ برای انجام دادن سریع و ساده کارها است.
در ادامه تمام چیزی که شما نیاز دارید تا با آن به راحتی به کارهایتان برسید را خواهیم گفت.
1. لیست " حواس پرتی ها " داشته باشید: خیلی از مواقع وقتی دارید یک کاری را انجام می دهید، کار های دیگر به ذهنمان می آید . به جای اینکه بروید سراغ آن کارها ، آن ها را جایی بنویسید و بعد از تموم شدن کاری که داشتید انجام می دادید، به سراغ آن ها بروید.
2. زمان اوج کارایی مغزتان را پیدا کنید این زمانی هست که ذهن شما به طور طبیعی بیشترین تمرکز را دارد. در این زمان ها می توانید کارهایی را انجام دهید که به تمرکز بیشتری نیاز دارند و باید بدون وقفه انجامشان بدهید.
3. حوصله سربر ترین " کار را اول انجام بدهید که اصطلاحاً بهش می گویند " خوردن قورباغه " ، این کار به شما احساس رهایی می دهد و انرژیتان را برای انجام مابقی کارها بالا می برد.
4. لیست " کنار گذاشتنی ها " داشته باشید: یک لیست تهیه کنید از عادت های وقت گیری که می خواهید کنارشان بگذارید و کارهایی را که بهتر است به جای آن ها انجام بدید را هم بنویسید.
5. آدامس بجویید: آدامس جوییدن باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد بدنتان شود که نتیجه آن هوشیاری بیشتر و تمرکز طولانی تر است.