به گزارش سایت طلا، فیس لیفت ام وی ام X۲۲ در بخش طراحی بیشترین تغییرات را تجربه کرده است. بخش جلویی خودرو به زبان طراحی چری تیگو ۷ پرو شباهت دارد. با این حال بررسی تصاویر منتشر شده از ام وی ام X۲۲ پرو نشان میدهد که سپر، کاپوت، جلو پنجره و مه شکنها تغییرات اساسی داشتهاند.
مدیران خودرو روز گذشته از نسخه جدید ام وی ام X۲۲ رونمایی کرد. این خودرو که قرار است از امروز پیش فروش آن آغاز شود، ابتدای سال میلادی جاری تحت نام چری تیگو ۲ پرو به بازار چین عرضه شد. اما مدیران خودرو این محصول را با نام ام وی ام X۲۲ پرو به بازار خودروی ایران خواهد فرستاد.
براساس اعلام مسئولان مدیران خودرو، کراس اوور ام وی ام X۲۲ پرو، با قیمت ۵۸۰ میلیون تومان به دست متقاضیان میرسد. این در حالی است که نسخه قدیمی و پایه این خودرو در نیم سال دوم جاری، ۴۱۱ میلیون تومان و نسخه اسپرت آن برای مشتریان ۴۹۸ میلیون تومان آب میخورد.
نخستین مدلهای ام وی ام X۲۲ اواخر سال ۱۳۹۵ وارد بازار شدند. کراس اووری که در همان ماههای ابتدایی توانست جای خود را میان کراس اوورهای اقتصادی باز کند. اما حالا با افزایش قیمت چشمگیر نسخه پرو، احتمالا شرایط رقابت برای این خودرو تغییر خواهد کرد.
فعالان بازار معتقدند که ام وی ام X۲۲ پرو با قیمت ۵۸۰ میلیون تومان نسبت به رقبای سرسختی همچون جک S۳ اتوماتیک ضعف قیمتی وفنی دارد.
چری در تیگو ۲ پرو یا همان مدیران خودرو ام وی ام X۲۲ پرو، طراحی و بخش فنی را تغییر داده است. این محصول در حال حاضر به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است و میتواند قدرتی معادل ۱۰۶ اسب بخار با گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر را در اختیار خودرو قرار دهد.
مدیران خودرو مدعی است که گیربکس این خودرو دارای راندمان ۹۲.۵ درصدی است.
همچنین گفته میشود که مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X۲۲ پرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۸.۵ لیتر میرسد، که مصرف بالایی به حساب میآید. علاوه بر این شتاب صفر تا صد خودرو نیز ۱۴.۲ ثانیه اعلام شده است.
در مورد ابعاد این کراس اوور چینی نیز چری میگوید که فیس لیفت تیگو ۲ پرو با ابعاد ۴۲۰۰ میلی متر طول، ۱۷۶۰ میلی متر عرض، ۱۵۷۰ میلی متر ارتفاع و ۲۵۵۵ میلی متر فاصله بین دو محور عرضه شده است. ظرفیت صندوق عقب ۴۲۰ لیتر و گنجایش باک بنزین خودرو ۴۸ لیتر است.
ام وی ام X22 پرو چه تغییراتی نسبت به قبل دارد؟
چراغهای جلو نیز به نوع LED تغییر یافته اند که پرنورتر از مدل پایه است. اما در نمای پشت خودرو شاهد کمترین تغییرات هستیم، درست جایی که بیشترین انتقاد را از نظر طراحی از سوی کارشناسان و مصرف کنندگان دارد.
در بخش داخلی خودرو نیز تغییرات ملموس است. یک نمایشگر لمسی ۹ اینجی در کنسول مرکزی کار گذاشته شده است و هیچ گونه تداخلی با سیستم تهویه هوا ندارد. البته در طراحی جدید فرم دریچههای هوا و چیدمان دکمههای کنترلی نیز تغییر یافته اند.
فرمان دیکات جدید و تغییر قاب دور صفحه کیلومتر از جمله تغییرات دیگر است که چری در فیس لیفت تازه این کراس اوور اعمال کرده است.