به گزارش موبوایران، برند Amazfit در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده که زیرمجموعهی شرکت هوامی محسوب میشود. هوامی هم یکی از شرکای کلیدی شیائومی است و در حوزههای مختلف با یکدیگر همکاری میکنند. طی چند سال گذشته، Amazfit در زمینهی ساعتهای هوشمند توجهات زیادی را جلب کرده و حالا طبق گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، در سهماههی سوم ۲۰۲۱ با کنار زدن هواوی توانسته در رتبهی سوم بازار جهانی ساعت هوشمند قرار بگیرد.
گفته میشود طی این مدت Amazfit حدود ۹٫۹ میلیون ساعت هوشمند راهی بازار کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش چشمگیر ۸۹ درصدی روبرو شده است. در حال حاضر این برند حدود ۵٫۸ درصد از کل بازار ساعت هوشمند را در اختیار دارد. این برند اخیرا توجه بیشتری به بازار کشورهای مختلف نشان داده و حدود ۶۱٫۸ درصد از فروش آن به خارج از چین برمیگردد. در آلمان ساعتهای این برند با رشد سالانهی ۱۵۰ درصدی روبهرو شدهاند و در ترکیه هم آمار فروش این ساعتها ۳۲۴ درصد افزایش یافته است.
از جمله پرطرفدارترین ساعتهای هوشمند Amazfit میتوانیم به GTR 2e، GTS 2e و T-Rex Pro اشاره کنیم. در بازار ساعتهای هوشمند، اپل همچنان حرف اول را میزند و حدود ۲۱٫۸ درصد از کل این بازار را در اختیار دارد. البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته سهم بازار این شرکت حدود ۱۰ درصد پایین آمده است. از طرف دیگر سامسونگ به لطف استقبال گسترده از ساعتهای گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک توانسته سهم بازار خود را از ۹٫۹ به ۱۴٫۴ درصد برساند و رتبهی دوم را از آن خود کرده است.
باید خاطرنشان کنیم شرکتهای اپل و سامسونگ ساعتهای هوشمند خود را با قیمت بالایی راهی بازار میکنند، ولی در این میان شرکتهایی مانند Amazfit ساعتهای هوشمند جذاب را با قیمت مناسب به دست کاربران میرسانند. در کشورهایی که مردم قدرت خرید بالایی ندارند، این ساعتهای ارزان جلب توجه بیشتری میکنند و طبق پیشبینیهای صورت گرفته، انتظار میرود روند رشد Amazfit ادامهدار باشد.