به گزارش موبوایران، متا (فیسبوک سابق)، با اشاره به بلوغ بازار و اقدامات نظارتی، سیاست جدیدی را برای تبلیغات رمزارز در پلتفرم اعلام کرده که به موجب آن به ممنوعیت تبلیغات رمزارزها در پلتفرم خود پایان میدهد.
متا سرانجام با گسترش مجوزهای نظارتی مورد قبول خود که اکنون تعداد آنها به عدد ۲۷ میرسد، به ممنوعیت تبلیغات رمزارزهای خود پایان میدهد.
در پستی تحت عنوان «گسترش صلاحیت برای اجرای تبلیغات درباره رمزرارزها» این شرکت توضیح میدهد که افزایش بلوغ بازار و اقدامات نظارت آنها را متقاعد کرده تا موضع خود را درباره تبلیغات رمزارز تغییر دهند.
جامعه رمزرارزها مطمئنا به دلیل اقدامات متا به عنوان یک شرکت رسانه اجتماعی و حملات مرتبط با رمزارز، با این شرکت مشکلاتی دارد. با این حال، برداشتن ممنوعیتهای تبلیغات رمزارز میتواند باعث خوشحالی عدهای افراد شود، زیرا منجر به افزایش حضور عموم در این بازار میشود. از طرفی دیگر این امر میتواند باعث افزایش میزان کلاهبرداری از افراد ناآگاه شود.
با این وجود انتظار میرود نظارت بیشتر غولهای فناوری و تنظیم کنندهها خطرات مربوط به این زمینه را کاهش دهد. از طرفی دیگر، متا در حال آماده کردن پروژه متاورس است که طبیعتا موارد مهمی از حوزه رمزارزها را به خود جلب خواهد کرد.
پروژه استیبل کوین متا که با نام Diem شناخته میشود نیز ظاهرا با وقفهای مواجه شده است. برخی گزارشهای مبنی بر راهاندازی این ارز تا پایان سال منتشر شده بود، اما گزارشهای اخیر چندان خوشبینانه به نظر نمیرسند.
از طرفی دیگر دیوید مارکوس، رئیس پروژههای رمزارز متا اخیرا اعلام کرد که تا پایان سال این شرکت را ترک خواهد کرد و سناتورهای دموکرات ایالات متحده از این شرکت درخواست کردهاند تا کیف پول دیجیتال Novi را متوقف کند.
در حالی که به نظر میرسد پروژه Diem این شرکت دیگر اتفاق نمیافتد، متا در حال آماده شدن برای تشکیل متاورس است. تلاش این شرکت همچنین باعث ایجاد شور و اشتیاق زیادی در این بازار برای پروژههای مرتبط مانند Decentraland و The Sandbox شده است.