شکایت کاربران از مشکل جدید پیکسل ۶
برخی کاربران پیکسل ۶ و ۶ پرو در موقعیتهای جغرافیایی مختلف، از اختلال تصادفی در سرویس شبکه خود خبر دادهاند. این مشکل تاکنون در موبایلهای قبلی این سری گزارش نشده است.
به گزارش موبوایران، برخی کاربران پیکسل ۶ و ۶ پرو در موقعیتهای جغرافیایی مختلف، از اختلال تصادفی در سرویس شبکه خود خبر دادهاند. این مشکل تاکنون در موبایلهای قبلی این سری گزارش نشده است.
به نظر میرسد این مشکل، به منطقه یا شرکت مخابراتی خاصی نیز محدود نمیشود، زیرا طبق گزارشها، کاربرانی از ایالات متحده، کانادا و سایر نقاط جهان با آن مواجه شدهاند. معمولا گوشیها پس از غیرفعال شدن سرویس شبکه، به طور خودکار بهبود پیدا میکنند اما برخی کاربران نیز گزارش کردند که برای رفع این مشکل حتما باید دستگاه خود را ریبوت کنند.
همچنین فقط کاربران ردیت به این موضوع اشاره نکردهاند و چندین نفر در انجمنهای گفتگوی رسمی گوگل نیز این مشکل را گزارش کردهاند. از طرفی دیگر برخی کاربران اشاره میکنند که این مشکل اخیرا برای آنها به وجود آمده، بنابراین میتوان آن را از ناشی از بهروزرسانی اخیر گوشیهای پیکسل دانست.
با این وجود چندین کاربر پس از برقراری تماس با گوگل موفق شدند دستگاههای جایگزینی را دریافت کنند اما این امر نیز به رفع مشکل گزارش شده کمک زیادی نمیکند، زیرا مشکلات برای این دسته از کاربران نیز ادامه پیدا کرده است. پشتیبانی گوگل نیز به کاربران توصیه میکند تا شبکه گوشی پیکسل ۶ خود را یک بار ریست کنند که البته این کار نیز چیزی را تغییر نمیدهد.
با این حال به نظر میرسد جایگزین کردن یک سیم کارت دیگر به رفع این موضوع کمک میکند و همچنین چندین کاربر گزارش کردند که خاموش کردن «اتصال تطبیقی» (Adaptive Connectivity) از منوی تنظیمات مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است.
در گذشته نیز گزارشهای متفاوتی درباره مشکلات گوشیهای گوگل عنوان شده بود. برای مثال، برخی کاربران عنوان کرده بودند که قفل دستگاه با اثر انگشت ثبت نشده نیز باز میشود. با این حال گوگل با انتشار بهروزرسانی جدیدی این مشکل را برطرف کرد. همچنین مشکل دیگری که گزارش شده بود به برقراری تماس تصادفی موبایل اشاره داشت که گوگل آن را توسط بهروزرسانی نرم افزاری برطرف کرد.
با این وجود باید منتظر ماند تا گوگل مشکل گزارش شده جدید مبنی بر غیرفعال شدن سرویس شبکه را نیز برطرف کند.