افزایش قیمت طلا در روز گذشته، آیا امیدی به صعود مجدد طلا وجود دارد؟

قیمت طلا طی هفته گذشته به طور کلی یک روند نزولی را طی کرده و قیمت آن کاهش یافت اما دیروز توانست برای بار دیگر یک حرکت افزایشی را نشان داده و احساسات صعودی را زنده کند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، اونس طلا در روز گذشته با نشان دادن یک حرکت صعودی توانست به عدد 1782 دلار رسیده و در آنجا هفته را به پایان برساند. نقره نیز در کنار طلا رشد خوبی را نشان داده و در عدد 22.54 دلار بسته شد.

روز گذشته برای بازار سهام روز چندان خوبی نبود به طوری که شاخص های سهام ایالات متحده روز را منفی به پایان رساندند. بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز با کاهش 9 واحد به عدد 1.358 رسید.

از طرف دیگر ارزش شاخص دلار آمریکا در روز گذشته توانست یک افزایش جزئی را شاهد باشد اما تاثیری بر قیمت طلا ایجاد نکرد چراکه کاهش بازده خزانه داری از افزایش قیمت طلا حمایت خوبی را نشان داد.

از نظر فنی، نمودار ها یک شرایط صعودی را برای طلا نشان می دهند اما ضروری است که فلز زرد حرکت پایداری بالاتر از سطح 1780 دلار از خود نشان دهند.

مقاومت کلیدی پیش روی قیمت طلا در محدوده 1790 تا 1792 دلار قرار دارد که میانگین متحرک 200 روزه آن می باشد. عبور از این منطقه حساس توسط طلا می تواند آن را به 1800 دلار و بالا تر از آن سوق دهد.

در صورتی که قیمت طلا از محدوده 1790 تا 1792 دلار عبور کند با دو مقاومت بسیار مهم دیگر در مسیر صعودی خود مواجه خواهد شد که به ترتیب نقاط 1800 دلار و 1834 دلار می باشد.

در روز جمعه داده های مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده منتشر شد که نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری از 4.5 به 4.2 درصد بود. با این حال تنها 210 هزار شغل جدید ایجاد شده بود در حالی که پیش بینی ها حاکی از ایجاد 550 هزار شغل جدید بود.

با وجود اینکه بازار واکنش شدیدی به این داده ها نشان نداد، قیمت طلا بخشی از رشد روز جمعه خود را مدیون پایین بودن تعداد مشاغل ایجاد شده نسبت به پیش بینی اقتصاد دانان بود.