نظرسنجی: کارشناسان قیمت طلا را نزولی پیش بینی کردند

با وجود افزایش قیمت طلا در روز گذشته، هفته گذشته برای طلا هفته چندان خوبی نبود و طلا نتوانست حرکت صعودی خاصی را از خود نشان دهد. کارشناسان با توجه به این شرایط آینده قیمت طلا در کوتاه مدت را نزولی پیش بینی کردند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، سایت جهانی کیتکو نیوز هر هفته در میان سرمایه گذاران و تحلیلگران وال استریت یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا قیمت طلا را در کوتاه مدت پیش بینی کنند.

در نظرسنجی که در این هفته انجام شد مانند هفته گذشته، هر سه گزینه صعودی، نزولی و خنثی چندین رای را به خود اختصاص داده و تقریبا مساوی بودند اما با این حال روند نزولی و خنثی آرای بیشتری از صعودی به دست آودند.

در میان سرمایه گذاران نیز با وجود اینکه پیش بینی صعودی شدن طلا همچنان پیشتاز است اما احساسات به شکل معنا داری تضعیف شده است و ارای نزولی و خنثای بیشتری مشاهده می شود که می تواند نشان دهنده مبهم بودن قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

آخرین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که هیچ جهت کوتاه مدت روشنی برای بازار طلا وجود ندارد زیرا قیمت ها سطوح حمایتی بحرانی را حفظ کرده اند اما زیر 1800 دلار در هر اونس باقی مانده اند.

مهم ترین عاملی که از صعود قیمت طلا حمایت می کند نگرانی و ترس ناشی از افزایش تورم می باشد اما از طرف دیگر لحن جسورانه جروم پاول رئیس فدرال رزرو درباره تغییر سیاست های مالی و افزایش نرخ بهره مهم ترین عاملی است که باعث نزولی شدن قیمت طلا می شود.

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، 4 نفر یا 27 درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. از طرف دیگر سرمایه گذاران نزولی و خنثی مساوی شدند و هر کدام پنج رای یا 36 درصد را به خود اختصاص دادند.

در همین حال 984 رای توسط سرمایه گذاران جمع آوری شد. از این تعداد، 501 نفر یا 51 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 319 نفر دیگر یا 32 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و 164 رأی دهنده یا 17 درصد بی طرف بودند.