آیا حرکت صعودی طلا در روز های پیش رو ادامه خواهد یافت؟

روز جمعه هفته گذشته طلا توانست برخی از قیمت های از دست رفته خود را جبران کند و در شرایط بهتری قرار بگیرد. حال با توجه به این موضوع آیا قیمت طلا در ادامه هفته افزایش خواهد یافت؟

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، هم اکنون دو عامل کلیدی در بازار طلا نقش دارند. انتشار سویه اومیکرون ویروس کرونا از افزایش قیمت طلا حمایت کرده و از طرف دیگر تغییر سیاست های آسان گیرانه فدرال رزرو به عنوان باد مخالف برای طلا عمل می کند.

در روز جمعه داده های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده منتشر شد و داده بسیار ضعیف تر از پیش بینی ها بودند. طبق این آمار در ماه گذشته 210 هزار شغل جدید ایجاد شده بود در حالی که اقتصاد دانان پیش بینی می کردند که 550 هزار شغل جدید ایجاد شود.

با این حال داده های مربوط به بازار کار به طور کلی مثبت بود. نرخ بیکاری کاهش یافته بود و نرخ مشارکت نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته بود که نشان می داد مسیر اشتغال زایی و بهبود روند آن در مسیر درستی قرار دارد.

با توجه به این شرایط فدرال رزرو می تواند برنامه کاهش خرید اوراق قرضه خود را ادامه دهد چراکه داده ها بیانگر شرایط بدی برای اشتغال نیستند. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، به کیتکو نیوز گفت که داده های اشتغال با تغییر سیاست فدرال رزرو مطابقت دارد.

در روز های پیش رو قرار است داده های مربوط به تورم ایالات متحده منتشر شود که این داده ها نشان خواهد داد که فدرال رزرو تا چه اندازه می تواند سیاست های تهاجمی خود را برای افزایش نرخ بهره به کار بگیرد.

با نگاه فنی می توان گفت که طلا توانسته است بالا تر از سطوح حمایتی خود باقی مانده اما نتوانسته است به بالا تر از سطح کلیدی 1800 دلار صعود کند. دو سطح حمایت کلیدی طلا در حال حاظر نقاط 1770 و 1750 دلار می باشد.