سایت خبری طلا

7 وسیله خانگی که بر خلق و خوی شما اثر منفی دارد!

منبع: TIPS AND TRICKS


اگر این وسیله ها را در خانه خود دارید، باعث می شوند احساس ناراحتی کنید!


خانه

آیا تابحال به این توجه کرده اید، وسایلی که در خانه دارید ممکن است شما را بیقرار کند؟

خانه شما مکان مناسبی برای استراحت است و جایی که بتوانید کاملا خودتان باشید. به همین دلیل بسیار مهم است که فضای داخلی خانه، شما را آرام کند و استرس یا آشفتگی نداشته باشید. آیا خانه شما به جای آرامش، باعث ایجاد استرس در شما می شود؟ این ممکن است ناشی از چیزهایی باشد که اطراف خود را با آنها احاطه کرده اید. تحقیقات نشان داده است که موارد موجود در لیست زیر می توانند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارند و حتی باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شوند.

اسباب بازی های کودکان:

اگر بچه دارید، نمی توانید از داشتن اسباب بازی در خانه خودداری کنید. اما سطوحی که با انواع عروسک‌ها پوشانده شده‌اند، نقاشی‌ها و مدادهای رنگ‌آمیزی خانه‌ای نامرتب را ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث ایجاد احساس بی‌قراری در شما شود. مطمئن شوید که فرزندانتان در پایان روز اسباب بازی های خود را جمع می کنند. نخریدن تعداد زیادی اسباب بازی نیز ممکن است کمک کننده باشد. کودکان احتمالاً حتی نیمی از وسایل خود را استفاده نمی کنند.

هدایا یا به ارث رسیده ها: 

البته که عمه شما آن ست چایخوری را با بهترین نیت به شما داده است، اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را دوست داشته باشید. ما اغلب احساس می کنیم موظف هستیم که ارث یا هدایایی که به ما می رسد را در اطراف خانه قرار دهیم. اما اگر شما را خوشحال نمی کند، فقط این چیزها را در سطل زباله بیندازید یا، اگر هم نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، آنها را در انباری دور از دید قرار دهید.

خاطرات دوران کودکی: 

البته لازم نیست عروسک یا حیوان عروسکی مورد علاقه خود را بیرون بیاندازید، چون ارزش احساسی بسیار زیادی دارد. اما ممکن است واقعاً لازم نباشد جزوی از دکور شما باشد؛ می توان آن را در جعبه ای قرار دهید تا بتوانید در لحظات خاصی که دوست دارید به آن نگاه کنید.

مجموعه‌ها: 

آیا کلکسیون قدیمی ای که جمع آوری کرده اید هنوز جایگاه ویژه‌ای در خانه شما دارد، اما از سال‌ها پیش از جمع‌آوری آنها دست کشیده‌اید؟ آنها را در انباری بگذارید یا از شر آنها خلاص شوید؛ یا شاید بتوانید شخص دیگری را با آنها بسیار خوشحال کنید و یا حتی از آنها پول در بیاورید.

پرده ها:

آن پرده های بزرگ و تیره ممکن است در ابتدا ایده خوبی به نظر برسد، اما اکنون فقط اتاق نشیمن شما را تاریک می کند، به علاوه گرد و غبار زیادی را نیز جذب می کنند. هر بار که به آنها نگاه می کنید، به آن فکر می کنید بهتر است پرده های رنگ روشن و سبک بخرید، زیرا این کار به جای اینکه خانه شما را تیره تر نشان دهد، سرزنده می کند. 

کمبود گیاهان خانگی: 

برای اینکه خانه خود را به یک خانه واقعی تبدیل کنید، به مقدار زیادی رنگ سبز نیاز دارید! لازم نیست اتاق نشیمن خود را به جنگل تبدیل کنید، اما یک گیاه سبز زیبا می تواند برای فضای خانه شما معجزه کند و آرامش را به خانه شما بیاورد.

نورپردازی اشتباه:

نورپردازی نادرست باعث می شود آرامش خانه شما ازبین برود. لوسترها قرار نیست همیشه روشن باشند، به همین دلیل وقتی می خواهید یک شب دنج داشته باشید، آن‌ها را خاموش کنید و روی نورپردازی درست سرمایه‌گذاری کنید، خواهید دید کلی تفاوت ایجاد می شود!