روند حرکت قیمت طلا صعودی باقی ماند

قیمت طلا که در روز گذشته روندی نزولی در پیش گرفته بود بار دیگر یک افزایش جزئی را شاهد بوده و به بالای سطوح حمایتی خود بازگشت.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا؛ پس از باز شدن بازار در روز گذشته، قیمت طلا در غیاب داده های کلان اقتصادی شروع به نوسان کرده است و ما شاهد افت یا صعود قابل توجهی نبوده ایم.

مهم ترین عاملی که باعث شد قیمت طلا روند نزولی خود را معکوس کرده وصعودی شود را می توان افزایش قابل توجه قیمت نفت دانست که بر روی ریسک پذیری در بازار تاثیر گذاشت.

هم اکنون در لحظه نگارش این خبر، قیمت هر اونس طلای جهانی با 5 دلار افزایش 1784 دلار قیمت دارد و هر اونس نقره نیز با یک افزایش جزئی 22.42 دلار در حال معامله است.

گزارش ها حاکی از آن است که سویه اومیکرون ویروس کرونا نسبت به سویه دلتا خفیف تر بوده اما ممکن است که مسری تر باشد. سرمایه گذاران واکنش زیادی به این خبر نشان دادند و روز گذشته ما شاهد افزایش ریسک پذیری در بازار بودیم.

از طرف دیگر بیت کوین نیز یکی از شدید ترین سقوط های خود را تجربه کرده و 10 درصد کاهش قیمت داشت. می توان گفت تغییر سیاست های پولی فدرال رزرو عامل کاهش شدید قیمت بیت کوین بوده است.

از نظر فنی روند قیمت طلا در حال حاضر صعودی می باشد چراکه توانسته است بالاتر از برخی سطوح کلیدی پشتیبانی باقی بماند اما با این حال اگر حرکت صعودی قدرتمندی از خود نشان ندهد این روند معکوس خواهد شد.

اولین مقاومت پیش روی قیمت طلا در شرایط صعودی عدد 1789 دلار می باشد که در صورتی که طلا بتواند از آن عبور کند به مقاومت بعدی خود در عدد 1800 دلار می رسد. بالاترین مقاومت طلا نیز در عدد 1840 دلار قرار دارد.

از طرف دیگر اولین سطح حمایتی قیمت طلا در عدد 1775 دلار قرار داشته و افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به ایین ترین قیمت هفته گذشته در 1762 دلار برساند. سطح پشتیبانی بعدی طلا نیز در عدد 1761 دلار می باشد که پایین ترین قیمت ماه نوامبر به شمار می رود.