سایت خبری طلا

طراحی شگفت انگیز خودروی برقی آینده پورشه

منبع: فرارو


خودروسازی پورشه اخیراً خودروی مفهومی را برای بازی ویدیویی Gran Turismo طراحی کرده که به باور کارشناسان افشاکننده طراحی جالب توجه خودروی برقی آینده این برند است.


 پورشه یک خودروی اسپورت الکتریکی جدید را برای هفتمین قسمت از مجموعه بازی‌های ویدیویی Gran Turismo ایجاد کرده است که سرنخ‌هایی از زبان طراحی در حال توسعه این برند برای خودروی آینده برقی آینده خود، ارائه می‌کند.

فرارو نوشت: این خودرو که Vision Gran Turismo نام دارد، اولین کانسپت مستقل پورشه برای سری مسابقه‌ای این بازی است. پیش از این نیز، خودرو‌هایی توسط آئودی، بوگاتی، جگوار، مک لارن و تویوتا برای این بازی طراحی شده بوداند. سری جدید این بازی قرار است در ۴ مارس ۲۰۲۲ منتشر شود و احتمالاً از همین تاریخ می‌توان تجربه رانندگی با خودروی جدید پورشه در این بازی را نیز تجربه کرد.

اگرچه چنین کانسپت‌هایی هیچگونه هدفی برای تولید به دنبال ندارند، اما گفته می‌شود که پورشه یک همتای فیزیکی در اندازه کامل از این مدل ساخته است و اینگو بائر-شاینهوت، رئیس طراحی بیرونی پورشه به وبسایت Autocar گفت که واقع‌گرایی در اولویت این مدل مفهومی بوده است. او گفت: «این چیزی است که ما سعی کردیم به آن برسیم؛ این که احساس کنیم این کانسپت می‌تواند در جاده باشد» و افزود که «همیشه عناصری از طراحی در مدل‌های مفهومی وجود دارد که ممکن است در اتومبیل‌های آینده ببینید.»

خودروی مفهومی Vision Gran Turismo یک خودروی اسپرت جمع و جور و اسکات با نسبت‌های سنتی موتور وسط و تمرکز بر کارایی آیرودینامیک است. اینگو بائر-شاینهوت گفت که ابعاد این مدل مفهومی، نشانه‌ای از میراث پورشه به عنوان تولید کننده خودرو‌های اسپورت کوچک مانند مدل‌های 356 و 550 است و طراحان سعی کرده اند تا از ایجاد یک ظاهر کاملاً افراطی برای آن دوری کنند.» در واقع این مدل مفهومی با الهام از کانسپت پورشه Mission R طراحی شده که تا حدی در نتیجه تلاش برای سادگی بیشتر و همچنین مطابق با تمرکز قابلیت آیرودینامیکی Vision Gran Turismo است.

کانسپت Vision Gran Turismo، عناصر آیرودینامیکی فعال در اسپلیتر جلو را برجسته‌تر جلوه می‌دهد که به طور مستقل در سرعت و در پیچ‌ها عمل می‌کنند تا جریان هوا را بهبود بخشند، در حالی که یک اسپویلر متحرک در عقب باعث افزایش نیروی رو به پایین می‌شود. در همین حال، چراغ‌های جلو، تفسیر جدیدی از علامت نور چهار نقطه‌ای پورشه را نشان می‌دهند و در پایین بال‌های جلویی نصب شده‌اند تا ظاهری تمیز و هموار داشته باشند که شبیه به مدل Bergspyder 909 است. در حالی که فضای داخلی با همان رنگ بیرونی تزئین شده و صندلی‌ها مستقیماً روی مونوکوک نصب شده‌اند، این احساس را به کاربر منتقل می‌کند که واقعاً «داخل خودرو» نشسته است.

در همین حال، خوشه گیج شفاف، تصویری دوباره از صفحه‌های دایره‌ای کلاسیک پورشه را در خود جای داده و مجهز به فناوری پروژکتور هولوگرافیک است که به آن اجازه می‌دهد «به طور کامل از امکانات دنیای دیجیتال استفاده کند». فرمان نیز دارای کنترل‌های فیزیکی لمسی برای چندین عملکرد است، زیرا پورشه نمی‌خواهد خودرو‌های اسپورت آینده‌اش «کاملاً دیجیتال شود». در حالت مقدماتی، Mission R در دو محور خود در مجموع ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به طور قابل توجهی بیشتر از قوی‌ترین نسخه خودروی برقی جاده‌ای پورشه تایکان است، اما سازنده هنوز هیچ سرنخ قاطعی در مورد پیشرانه‌های Vision Gran Turismo مورد نظر ارائه نکرده است.