به گزارش موبوایران، توییتر اکنون به همهی کاربران در نسخههای اندروید، وب و iOS این امکان را میدهد که به مکالمات انجام شده در سرویس اسپیسز (Spaces) دسترسی داشته باشند و به آنها گوش دهند. این قابلیت میتواند برای بسیاری از کاربرانی که موفق به شنیدن لایوهای صوتی توییتر اسپیسز نشدهاند یا دیر به آنها پیوستهاند، مفید و کاربردی باشد. نمونهی همین اقدام را پلتفرم کلابهاوس در ماه سپتامبر (شهریور ماه) به اپلیکیشن خود اضافه کرد و کاربران به لایوهای صوتی ضبط شده دسترسی پیدا کردند.
توییتر همچنین در اقدامی جدید، به برخی از میزبانان لایوهای صوتی امکان ضبط لایوهای صوتی در نسخههای iOS و Android را داده است. قبلا فقط کاربران iOS میتوانستند به لایوهای صوتی اسپیسز گوش دهند و آن را ضبط کنند. میزبانان لایوهای صوتی قادر خواهند بود با فعالسازی گزینهی «Record Space» شروع به ضبط آن جلسهی صوتی کنند. وقتی جلسهی صوتی در حال ضبط باشد، یک نماد (REC) برای میزبان و شرکتکنندگان ظاهر میشود و همچنین شنوندگان هم نماد آن را میبینند.
پس از پایان لایو صوتی، میزبانها میتوانند ببینند چند نفر در لایو اسپیسز آنها شرکت داشتند و علاوه بر آن قادر خواهند بود تا لینک فایل ضبط شدهی آن لایو را در اختیار بقیهی کاربران قرار دهند. جالب است بدانید که میزبانان حتی قابلیت ویرایش فایل صوتی را هم خواهند داشت که این به کاهش حجم فایل لایو و پاک کردن قسمتهای اضافی هم کمک شایانی خواهد کرد. در مرکز راهنمایی توییتر، این پلتفرم خاطرنشان میکند که با پایان یافتن لایوهای صوتی، فایل آنها در دسترس کلیهی کاربران توییتر قرار خواهد گرفت.
قابل ذکر است که این فایلهای صوتی ضبط شده را نمیتوان فقط در اختیار افراد خاصی قرار داد و از این جهت، این محدودیت وجود دارد. به خاطر داشته باشید که توییتر به مدت ۳۰ تا ۱۲۰ روز فایل صوتی ضبط شده را نگه میدارد تا نقض قوانین احتمالی در آن را بررسی کند. توییتر از زمان ارائهی این ویژگی در سال ۲۰۲۰، به طور مداوم اتاقهای گفتوگوی صوتی خود را با تغییراتی همراه کرده است.
در ماه سپتامبر (شهریور ماه)، توییتر به میزبانان لایوهای صوتی اجازه داد که تا ۳ موضوع را به جلسهی لایو صوتی اضافه کنند تا کاربران بتوانند با توجه به علاقهاشان در جلسههای صوتی با موضوع مشخص شرکت کنند. همچنین این پلتفرم از سرویس Ticketed Spaces در iOS برای میزبانان لایوهای صوتی رونمایی کرد که افراد برای ورود به جلسهی لایو ملزم به پرداخت هزینهی ورود هستند. علاوه بر اینها، توییتر با ارائهی برنامهای در اسپیسز منابعی برای تبلیغ در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار میدهد.
خرید پیامرسان Quill؛ اقدام جدید دیگر توییتر
باید خاطر نشان کنیم که در اقدامی دیگر، توییتر قصد دارد تا با خرید یک پیامرسان امکانات بیشتری برای چت کردن به کاربران خود ارائه دهد. این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که اپلیکیشن پیامرسان Quill را با هدف بهبود خدمات پیامرسانی از جمله پیامهای مستقیم خریداری کرده است. «نیک کالدول» مدیر کل فناوری توییتر، در یک پست توییتری ضمن اطلاعرسانی این قرارداد، پیامرسان Quill را روشی تازهتر و آگاهانهتر برای برقراری ارتباط توصیف کرد.
وی افزود: «ما تجربه و خلاقیتهای تازهای را در توییتر به ارمغان آوردهایم و تلاش میکنیم ابزارهای پیامرسانی مانند پیام مستقیم را به روشی مفیدتر و گویاتر تبدیل کنیم که مردم بتوانند در این سرویس با امکانات بیشتری به گفتوگو با یک دیگر بپردازند.»
تیم پلتفرم Quill بهزودی به توییتر میپیوندد اما هنوز از شرایط و جزئیات این قرارداد اطلاعاتی منتشر نشده است. پیامرسان Quill با انتشار پست خداحافظی در وبسایت خود، دستورالعملهایی را برای کاربرانی که میخواهند تاریخچهی پیامهای خود در این پلتفرم را ذخیره کنند ارائه کرده و به آنها تا روز ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر ماه) فرصت داده است. بعد از این تاریخ سرویس Quill، سرورهای خود قطع خواهد کرد و رسما به توییتر اضافه خواهد شد.
در پست وبلاگ Quill آمده: «همراه با توییتر، ما به دنبال هدف اصلی خود یعنی ایجاد ارتباط آنلاین مؤثرتر برای همهی کاربران ادامه خواهیم داد.» پلتفرم Quill در ماه فوریه (بهمن ماه) رونمایی شد و خود را پیامرسانی «برای افرادی که جزئیات برایشان مهم است» نامید. این پیامرسان توسط «لودویگ پترسون»، مدیر خلاق سابق پلتفرم پردازش پرداخت Stripe تأسیس شد.
در اصل باید بگوییم که این پلتفرم برای مکالمات کاری ساخته شده، اما قابلیتهای جالب و کاربردی زیادی در آن به چشم میخورد و کانالهای ساختاریافته آن امکان مکالمات متمرکزتری را نسبت به رشته چتهای سنتی به کاربران ارائه میدهد. این رشته چتها قابلیت جداسازی دارند و میتوان آنها را به مکالمات جداگانهای تبدیل کرد. باید دید در ماههای آینده این پلتفرم محبوب چه ویژگی و قابلیتهای کاربردی دیگری را در دسترس کاربرانش قرار خواهد داد.